Obstinata unge.

publicerat i Kevin 6 år, Skola;
Kevin är på skolan nu äntligen. Han var helt obstinat hela vägen dit - och då snackar vi om en promenadsträcka på hundra meter drygt. "Jag orkar inte gå, mamma", "Jag vill cykla." "Jag orkar inte bära min ryggsäck"
 
För att ni inte ska tro att jag är världens taskigaste förälder så kan jag intyga er om att det bara var en banan i ryggsäcken och att vi gått mer än halvvägs till skolan när Kevin påpekade att han ville cykla till skolan istället (man såg barnen på skolgården tillockmed) så jag kände att, gå tillbaka med en obstinat sexåring inte kom på fråga för att hämta hans cykel.

När vi väl kom fram till skolan så orkade han inte ta av sig ytterskorna för att sätta på sig tofflorna, han orkade inte gå in i klassrummet och kryssa för sig i klasslistan. Han orkade inte prata med sin fröken. Oh, snap.

Jag gick hem, haha. Nu får han vara kvar på skolan en halvtimma längre än vad jag tidigare tänkt från början. Nåväl - det står så på listan i alla fall att jag hämtar honom halv två istället för ett... men känner jag mig själv så kommer jag nog hämta honom kvart i ett för att dämpa min egna ångest.
 

Gammal bild.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av SANDIS - tro på dig själv.:

sv: ja det var riktigt gott. :) allt bra idag?

2:a kommentar, skriven , av SANDIS - tro på dig själv.:

sv: skickar direkt då ;) haha! Ajdå, vad är de? :(

3:e kommentar, skriven , av ANGELICA.BLOGG.SE:

Jättekul att du är med i veckans blogg, utser en vinnare på söndag, då även en ny omgång kommer upp.

Ikväll avslutas tävlingen om en valfri babyfilt, var gärna med: http://angelica.blogg.se/2012/august/tavling-vinn-en-personlig-babyfilt.html

Kommentera inlägget här :