Svamp.

publicerat i Barnen, Denise, Vardag.;
Jag tror bestämt att vi ska plocka svamp i morgon.

Vi ska nämligen hem till svärfar som bor vid kolmården (i skogarna mitt i ingenstans) där ingen kotte går varken skogspromenader eller är ute och promenerar för att plocka svamp. Förra året var Andreas och ungarna ute i skogen medan jag jobbade här hemma i Nynäs och dem fick ihop till en stor pappkasse fullsmockad med kantareller på mindre än en halvtimma. Så det är helt sjuka mängder i skogarna. Sen finns det läskiga saker i skogarna där också, som gamla gravstenar och gravkors mitt i ingenstans. Förhoppningsvis så spökar det inte - så länge det inte gör det så är jag nöjd, haha.
 

På med stövlarna och regnkläderna bara, sen är det bara att ge sig ut i våtmarken och plocka svamp.
 

Förra året blev det några kantarellsmörgåsar, dessa var riktigt goda.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av matilda:

*sv* ja men eller hur, bäst är det när det är enkelt! :)

2:a kommentar, skriven , av ANGELICA.BLOGG.SE:

Åh, svamp är så himla gott :D

Svar: Jag vet, jag älskar det :)
Denise

3:e kommentar, skriven , av anna:

å vad gott

Svar: Ja, du får hålla tummarna för att det finns lika mycket svamp i skogarna som förra året :) Kram!
Denise

Kommentera inlägget här :