Aktiva morsan, typ...

publicerat i Barnen, Gravid, Kevin 6 år;
Jag försöker verkligen hålla igång idag för att inte somna. Att tro att jag var utvilad var uppenbarligen naivt att tro, för just nu går mina ögon i kors och jag inser att det är flera timmar kvar till jag får sova. Jag har diskat, dammsugit, städat, bäddat, dammat, satt igång en tvätt (som jag bör hänga nu för att inte somna på stört), kollat på TV i några timmar. Men nu gör nattens timmar sig påmind och säger åt mig att sova. Därför tänker jag trotsa det och börja skura golven, hänga tvätt och fortsätta med att damma i lägenheten. Alltid finns det något att göra.
 
Andreas dotter har åkt med sin farmor till något köpcentrum för att shoppa, sånt som tjejer gör bäst. Hon kommer hem igen lite senare i eftermiddag. Skönt att hon får spendera lite kvalitétstid med sin farmor. Kevin sitter och kollar på film och äter upp gårdagens chips för att jag ska slippa se dem och få tillbaka samma spykänsla som igår, haha. Han är så söt min grabb som erbjuder sig att äta upp dem för MIN skull, påstår han. Tror inte alls att han var ett dugg sugen själv, haha.
 
 
Gravidvecka 39 går jag in i idag.
TRETTIONIO.
Helt sjukt. Ärligt så trodde jag aldrig att jag skulle gå så här många veckor som jag gjort.
Skriver mer om denna graviditetsvecka lite senare i eftermiddag...

Kevin föddes i slutet av denna vecka för snart sju år sedan.
(Han föddes i vecka 38+5)

Bilden är tagen dagen innan jag åkte in på BB.
Vi får se om syrran väljer att kika ut samma vecka hon också eller om hon stannar inne ett tag till.

Kommentera inlägget här :