En hel vecka.

publicerat i Barnen, Bilder, Högtider, Julie 0-2 månader;
Nu i kväll vågade Kevin hålla i sin syster för första gången. Det har nog varit lite känsligt att det kommit in en ny främling i våra liv, Kevin som annars är van vid att vara ensambarn har fått ställa om sig själv jättemycket de senaste dagarna och han har blivit lite obstinat och nästan omöjlig att ha att göra med. Men det har vi haft överseende med. Men nu börjar det lätta. Han inser kanske att hon inte är ett så stort hot trots allt. Vi älskar inte Kevin mindre för att hon finns hos oss. ♥♥
 

Imorgon kommer Kevin åka bort till sin pappa i en hel vecka. Jag kommer dö av saknad av honom men inser att det nog är nyttigt att vi kommer ifrån varandra och att han blir ompysslad av sin pappa och hans familj och får fira en mysig jul hemma hos dem. Det är första gången på alla jular som vi är ifrån varandra och det känns i mammahjärtat. Men vi ska fira ordentligt när barnen kommer hem igen. 
 
Imorgon startar nedräkningen på en lång vecka utan Kevin...
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emma:

bloglovinbyte?:)

2:a kommentar, skriven , av anna:

näääää nu får jag sluta. förlåt började gråta här igen, dels av den vackra bilden och dels för att jag och du sitter lite i samma sits. jag har heller aldrig vart utan min dotter på jul. i år valde hennes pappa att åka typ 30 mil härifrån för att fira jul med sin nya familj så Alize ska inte vara där utan här. visst tar det ett tag för barnen att vänja sig vid syskon, vi hade det oxå tufft i början men det blir bra. kramar

Svar: Haha det är ingen fara Anna ;) Jag gråter åt allt för tillfället jag också. Det är tufft att vara mamma och tuffare att vara så känslig som man är <3
Kram på dig och GOD JUL!
Denise

3:e kommentar, skriven , av Riccie - Mamma till Vilden 3veckor:

Så himla fina barn du har! Klart det blir anorlunda att få en lillasyster men har ser ut att tycka om henne fasligt mycket ändå =)
Kram kram

Svar: Ja han är väldigt fäst vid henne men det blir som sagt en stor omställning när man går från att vara ensam till att behöva dela mamma med någon :) Men han har skött det jättebra ändå! :) Kram!
Denise

4:e kommentar, skriven , av Klokare bestyr | Med liten i famnen ♥:

Åh det måste vara tufft för honom även om det måste vara roligt att få ett syskon! ^^, De är så lika!!!

Det kommer bli bättre och lättare för honom, han verkar vara en sån fin kille! :D

Har ju knappt hunnit kika in hos dig de senaste dagarna! Nu när Lion "kommit ikapp" och blivit nyfödd påriktigt så att säga så är han mer vaken och mer krävande. Han är mer krävande även när han sover xD Ligga ensam är inte längre ett alternativ hehe ;D försöker iaf hålla mig uppdaterad även om jag inte alltid hinner skriva en kommentar ^^,

Hoppas allt är bra med er och att gulsoten försvinner snart! Skönt också att mjölken kommit igång och att hon börjat gå upp i vikt :D

Kommentera inlägget här :