En lite orkeslös dag.

publicerat i Julie 0-2 månader;
Jag mår inte riktigt hundra för tillfället. Känner mig orkeslös och hängig och därför blir bloggen lidande. Antar att det är amningen som tar ut sin rätt så här någon vecka efter förlossning. Donnan blir ju tio dagar idag och jag känner mig lite som en mjölkmaskin. Börjar smått ändra uppfattning kring nappen kanske. Jag som fortfarande känner mig ganska säker på att avstå helt börjar känna mig själv som en vandrande napp med sömnbrist.

Men det blir bättre. Minns att det var liknande med Kevin då jag ammade honom. Det är bara att bita ihop helt enkelt.
 
Lilltjejen beslutade sig för att vara vaken från två till sex imorse också. Så det är väl en anledning till att man känner sig mer död än levande idag...

But... i'll be back. Ska bara samla på mig lite energi först...
 

Skönt att hon beslutar sig att sova bort större delen av det vakna dygnet istället... Doh!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sussi:

Hon är ju så bedårande söt att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen! =)

2:a kommentar, skriven , av anna:

det e ju tufft i början just det att man får så lite sömn men försök ta igen dig lite. kramar

3:e kommentar, skriven , av Sandra:

Så söt! Det är ok, ibland har man sådana dagar :)

4:e kommentar, skriven , av Riccie - Mamma till Lykke 4veckor:

Ja va rätt emot napp först och tänkte att den skulle ja hålla mig ifrån. Sen när Lykke va ca 3 veckor och gärna ville äta med 1-2 timmars mellanrum så insåg ja att hon mest har ett stort "sug behov" å skulle jag få något gjort och någon sömn så testa ja nappen. Vilken lycka!! Nu äter hon bara med 3-4 timmars mellanrum å kan hålla sig upp till 5 timmar ibland på natten när nappen eller tummen åker in! Perfekt! =)
Men hon får inte ha den hela tiden. Bara om hon är ledsen i typ bilen och ja inte kan plocka upp henne eller jag försöker söva henne ^^,
Men man vill ju oxå gärna slippa en 5-6 åring som springer med nappen i munnen 24/7..! =)
Hoppas du får tillbaka din energi snart!
kramar

Kommentera inlägget här :