Hej mitt vinterland.

publicerat i Denise;
Igår hade jag sjuka sammandragningar igen så jag somnade inte förrän halv tre inatt. Helt sjukt, trodde ett tag att vi var tvugna att åka in, men när jag ställde mig i duschen mitt i natten så avtog dem tack och lov. Tycker synd om grannarna bara som hör mig duscha mitt i natten, men dem får helt enkelt stå ut.
 
Ni ska se vilket oväder det är här ute - det känns verkligen inte som något ultimat "föda barn"-väder precis. Så nej, hon får helt enkelt vänta med sin ankomst. Strax utanför oss så har en lastbil som säkert levererat varor till någon restaurang eller café fått stopp i snön. Och lite längre ned på gatan åt andra hållet stod två bilar och kämpade tidigare i morse, jag tror de tillslut tog hjälp av traktorn som plogade vägen här utanför... och nu märks det knappt att den vägen är plogad längre.

Imorgon bitti ska jag och Kevin upp tidigt och gå en promenad också. Snälla, söta snön, kan du ha slutat snöa då kanske?
Bordet innan snöstormen kom:


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mathilda:

Jag är glad att jag har nära till förlossningen med tanke på hur det ser ut ute. Men det känns inte som något bra väder att få barn i, känns som att snön gör det väldigt mycket besvärligare. Sen funderar jag på om det ens går att gå ut med en barnvagn som det ser ut ute nu :P

Svar: Haha, vi lär behöva ringa till ambulansen om jag skulle få för mig att få värkar nu. Vi har nämligen 45 minuter till närmaste BB om trafiken går som den ska. Om den inte går som den ska så är det nog 3 timmar dit.
Haha nej jag skulle inte gå ut med barnvagn nu om jag fick välja. Känns alldeles för riskabelt. Då skulle man säkert behöva hjälp av de gulvästade gubbarna som går här ute med spade för att skotta väg för barnvagnen ;)
Denise

Kommentera inlägget här :