Näst intill fixerad.

publicerat i Gravid;
Bebis närmar sig äntligen fixering. Den har borrat sig ner betydligt längre ner än förra gången jag var hos barnmorskan och hon kunde endast rucka lite på huvudet fortfarande. Underbart. Min vikt har av någon underlig anledning gått ner från 69,9 till 66,7. Mysko. Jag som fortfarande äter som en valross och rör mig minimalt, haha. Men det är bara att tacka och ta emot - hellre mindre än mer vikt, inte för att jag bryr mig egentligen. Mitt järnvärde har sjunkit markant det också. Från 117 till 107 - så nu måste jag tvinga mig själv att äta järntabletterna trots att jag inte tål dem jävlarna. Usch. Alltså, jag är allergisk mot dem, på riktigt - hur det nu kan komma sig.

Hjärtljuden lät bra. Mag-måttet var bra. Förkylningen var bra och ingenting att oroa sig för. Min farfar var extremt bra som körde ner mig till sjukhuset så jag slapp gå i snömodden. Älskade farfar. Så ja, nu är det egentligen bara att vänta. Förhoppningsvis kommer jag inte tillbaka till nästa tid på mödravården som är den tjugoförsta december nu. Och kommer jag tillbaka så ska det baskemig vara med en bebis i famnen, haha.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mathilda:

Nu tycker jag din bebis ska komma :) Alltså är inte det konstigt att alla mår så dåligt av järntabletter, borde de inte kunna komma på något bättre sätt att få i sig järn.

Svar: Haha, det finns ju blutsaft man kan köpa på apoteket. Men det är sjuuuukt äckligt :P
Denise

2:a kommentar, skriven , av Petra:

Ta tabletterna!!! Jag åkte på att få järndropp förra veckan, och det är ingen jag rekommenderar!! :(
Vart är planen på att föda förresten? Ska vi försöka mötas på SÖS den 12/12-12? ;)

Svar: Men usch! Var det därför du var på sjukhuset? :(
Haha den 12/12 kan vi mötas, men då får du palla dig till Huddinge för där tänker jag vara! ;)
Denise

3:e kommentar, skriven , av Caroline:

Mig hotade dom med järndropp varje gång jag var på mvc-besök men jag kom undan det varje gång. Dom där järntablettern är inte att leka med. Huvva! Brukar inte järnvärdet stabilisera sig det sista veckorna, hade för mig att det bara var där ibörjan eller mitten som värdena kunde sjunka? Fast det är säkert olika från person till person. Kram.

Svar: Jag har inte så stor koll på hur det där med järnvärdet funkar om jag ska vara ärlig :p Jag vet bara att jag inte tar tabletterna i onödan ;P Haha.
Denise

4:e kommentar, skriven , av Petra:

Jepp, och förhoppningsvis räcker det med en dos.. :/
Haha, va fan då. Egentligen vet jag inte varför jag har fastnat för SÖS, men dit ska jag! Vi får krysta tillsammans på fb.. ;) haha!

Svar: Haha ja vi kan ju köra våra statusuppdateringar och ha tävling om vem som får ut den först ;)
Denise

5:e kommentar, skriven , av Katja - Säljer Mary Kay produkter:

Oj vad stor mage! :)

6:e kommentar, skriven , av Jennifer:

Men bebisen ska ut den 21:a ;)

Svar: Haha men neje :p det är ju jättelång tid dit :p ;)
Denise

7:e kommentar, skriven , av Jennifer:

Haha okej då! nej men jag hoppas den vill komma ut så snart som möjligt eller vänta till januari för tyvärr är det inge kul att fylla år på vintern. inte i december när det är en massa annat som julafton och så :) och alla kompisar som tror att man bara får julklappar men inga födelsedagspresenter bara för att det är så nära jul :)

Kommentera inlägget här :