Nu är det kväller.

publicerat i Barnen, Denise;
Det var någonting som försvann från mig ikväll. Tror det var min ork och energi som direkt efter middagen fick för sig att försvinna. Nu har jag precis vaknat till liv efter en kort tupplur på en och en halv... kanske två timmar, jag däckade och minns inte hur länge uppenbarligen? Men det känns fortfarande som att jag behöver massa energi för att orka med morgondagen då vi ska hem till kärmor och julpyssla med barnen. Jag och Andreas dotter ska hämta Kevin från skolan och promenera bort till henne på eftermiddagen och vara där tills barnen blir alldeles för trötta för att julpyssla. Bara ha det mysigt helt enkelt.

Och därför är tanken att jag ska sova sjukt tidigt, typ nu vid sju redan då jag känner mig överkörd av en ångvält. Så jag har ställt mobilen på fem i sju då barnen ska upp och borsta tänderna och sedan är det dags för att sova. Jag längtar. Det är enormt bra att ungarna har sysselsatt sig med att leka i deras rum ikväll. Otroligt duktiga ungar som kan leka så bra med varandra.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Caroline:

Vad kul att julpyssla, vi skulle ju på julpyssel imorse på förskolan men jag mådde så dåligt och kunde inte följa med så mannen for med dom och sen när han kommer dit så påstår dom att dom inte ska julpyssla på morgonen som dom hade sagt till oss, så han fick gå in med barnen själv och pyssla kul(?) Ibland blir jag så less på den där förskolan, ingen ordning på nånting känns det som.

Kommentera inlägget här :