Aj, aj jag är redo.

publicerat i Vardag.;
Mina "idoler".

Gud så löjligt det känns att använda sig av ordet "idoler". Jag är verkligen ingen sån tjej som haft affischer uppklistrade på väggarna. Jag är inte heller någon som har haft någon direkt idol under ungdomstiden. En skiva som gick om och om igen i ungdomsåren var "joybells". Ni som inte har någon aning om vilka detta är så föreslår jag att ni undviker att ta reda på det. Ok, helt ärligt - jag gillar sån musik än idag. Lite gospel, lite jesus-snack, lite körsång. I like it.

Men idag präglas min musik av helt annat. Samma budskap i stort sätt, men helt annan rytm och helt annan känsla.
Kapten Röd snackar jag om. Även Governor Andy och Kalle Baah. Åh, stort hjärta till dessa grabbar.
Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag lyssnat på dem live.
Kapten röd såg jag första gången 2008, och Governor Andy lika så... och dom finns alltid kvar när man är på botten.


Kommentera inlägget här :