Det där med minnen.

publicerat i Minnen;
Jag har ett minne från när jag är barn. Men det är ett konstigt minne. Jag vet faktiskt inte om det är ett realistiskt minne eller ett minne från en dröm. Där är jag i alla fall. I trappan ned mot skogen som jag sprang i dagligen under sommartid. Jag är kanske sex, sju år och minns vilka kläder jag hade på mig. Mina solros-"leggings" - detta var sjutton år sedan så leggings fanns inte i samma bemärkelse, om det ens fanns ett svenskt ord med det namnet? När jag var liten så kallade vid det nog bara för byxor. Så, jag hade mina solrosbyxor tillsammans med ett linne. Minns inte om linnet hade tryck eller om det var neutralt.

Det konstiga med detta abstrakta men ändå klara minne är att jag ser mig själv i minnet. Jag ser hur jag springer ner för slänten och in i skogen. Det är som jag är någon annan och tittar på mig genom dennes ögon. Hade det varit mitt riktiga minne så hade jag ju inte sett mig själv i center. Eller ?

Har ni liknande minnen som ni inte kan avgöra om de hänt eller inte.


Ironiskt, men jag hittade en bild på solrosbyxorna!


Jag och pappsen!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kitiwara & Chong:

Sv: Haha, okej! Aa du har rätt, dem borde visa repris ungefär kl åtta eller nått sånt (:

Fråga gärna nått i våran frågestund http://twoasiians.blogg.se/2012/february/fragestund.html :D

Kram

2:a kommentar, skriven , av alice ♥:

sv; hihi åh tack så mycket! ^^

Det är svårt och roligt att rita!

3:e kommentar, skriven , av alice ♥:

sv; hahaha ^^

rita är något man lär sig så småningom! Det är superroligt :)

4:e kommentar, skriven , av alice ♥:

sv; haha okej, men vad tycker du om att göra då? :o

5:e kommentar, skriven , av alice ♥:

sv; hihi okej :)

sjunga och skriva är också roligt, dock skriver jag inte mer än skolarbeten men sjunga är riktigt kul :)

6:e kommentar, skriven , av Isabella:

sv; mm:)

7:e kommentar, skriven , av Anonym:

Ja jag tyckte om den men det hända aldrig riktigt något.. :D Haft en bra dag ?

8:e kommentar, skriven , av Lilly-Rose:

Svar: Ja eller hur!:D

9:e kommentar, skriven , av Carro:

Sv: Tack från Nova-Lee :)

10:e kommentar, skriven , av josefine ♔:

sv: ja de vill jag lova dig att de var också! :D

Kommentera inlägget här :