Grattis.

publicerat i Vardag.;
Grattis på födelsedagen min lilla älskling.
Det är skrämmande hur fort tiden går med dig i mitt liv. Alla påstår att det kommer gå snabbare nu i höst när du börjar skolan. De påstår att man slänger in barnen i skolan och att de kommer ut fullfjädrade vuxna. Vi ska dock försöka ta tillvara på några av dina barnår även i skolan.


Det är med skräckblandad förtjusning som jag idag firar den sjätte av alla dina födelsedagar. Jag minns min sexårsdag och många andra år där efter. Och du vet hur nojig man är som mamma, hur man vill att allt ska vara perfekt i ens barns liv. Och hur man kämpar som ett djur för att få det så.
Men vad ger jag för verklighetssyn till dig, älskling. Världen är inte perfekt. Världen är tvärt om, väldigt defekt och trasig. Man får kämpa som ett djur för att komma dit man vill, man får kämpa som ett djur för att hålla de man älskar nära sig. Men det är inget jag vill att du ska känna på nu, i vilket fall som helst.

Just nu vill jag att du ska ha den bästa födelsedagen i ditt liv - liksom alla tidigare födelsedagar.
Jag älskar dig så mycket att jag blir lite rädd för mig själv.

♥♥♥

Du är fantastisk på alla sätt och vis.

Kram, Mamma.



Kommentera inlägget här :