Nackdelarna med att bli ung förälder.

publicerat i Vill du bli ung förälder, klicka här!;
Mina personliga åsikter:
Man sätter sig i en ekonomisk kris redan från början.
Man blir lillvuxen alldeles för tidigt och måste ha stenkoll på försäkringar, dagisplatser och läkarbesök...
Det blir svårare med spontantitet. En fika med vänner, ta en promenad eller att resa runt jorden.
Planering är din nya bästa vän.
Din ovän har blivit din telefon som aldrig ringer och bjuder ut dig längre.
Ännu en kompis är disktrasan som placerats i din hand och som nu skrubbar hål på diskbänken.

Nackdelar från olika forum på internet:
Folk i ens bekantskapskrets skaffar barn när ditt barn flygit ur boet, typ.
Man får ta emot andras synpunkter.
Man har mindre livserfarenhet.
Man får ducka för blickarna som folk sänder.

Det är stor skillnad på att se possitivt på sin situation - och att se realistiskt på den.
Lär dig skillnaden så blir du nog en toppenförälder.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av sockerlollo:

åh va bra skrivet av dig... Men jag tycker det verkligen är starkt och unikt med dom som vågar bli föräldrar vid ung ålder också, det är inte direkt ett lätt beslut om man är jätteung för de flesta, jag beundrar dom som har styrkan till det! Jag blir förbannad på folk som tittar snett på unga föräldrar också, säg till eller hjälp om något är på tok... Att vara mamma/pappa ligger väl i åldern men att älska sitt barn och vilja de alrra bästa hör väl till att bli just föäldrer, typ instinkt? Jag vet inte är inte morsa än ... Och vet aldrig om jag blir det, jag är åt andra hållet.

2:a kommentar, skriven , av Izabella:

SV: Tack, det var väldigt snällt av dig. :)

3:e kommentar, skriven , av sofia dahlqvist:

tack så mycket ! (:

fin & bra blogg! kram

5:e kommentar, skriven , av Isabelle-Ung mamma:

SV: Ja, han har varit tjinkig på sistone. Men jag trodde att det skulle ta längre tid än vad det gjorde! :D Så det var skönt :)

Kram!!

6:e kommentar, skriven , av ~ L I N N ~:

Godmorgon!

Önskar dig en fin dag! :)

7:e kommentar, skriven , av ~ L I N N ~:

Tack!

Allt bra med dig då? :)

8:e kommentar, skriven , av ♥ majjuie.blogg.se:

svar: nej då, det gjorde inte ont alls :)

9:e kommentar, skriven , av Malin - foto & vardag:

sv; Tack så jättemycket! :D

10:e kommentar, skriven , av Sofia:

tack :)

11:e kommentar, skriven , av ~ L I N N ~:

Usch då, krya!

Jodå med mig äre bara bra :)

Vad gör du då?

Kram!

12:e kommentar, skriven , av SNYGGASTE BLOGGERSKAN:

Svar: Tack så mycket :)

13:e kommentar, skriven , av Wendy & Jenny:

Snygg blogg, besök gärna våran blogg, förresten skulle vara kul om du ville vara med på "veckans blogg" tävling, vi drar ut tre vinnare :D

14:e kommentar, skriven , av Fanny:

Är inte så insatt i sånt, är ju själv bara 12 år.

Men jag tycker att man borde skaffa sig ett jobb och inkomst innan man får barn så man kan försörja det..

Kommentera inlägget här :