Ordbajs.

publicerat i Vardag.;
Det är helt galet hur fort tiden går.
Igår jobbade jag vad som kändes som jättelänge och somnade som en gris långt innan läggdags. Vi vaknade i alla fall pigga och glada både jag och Kevin, och mötte Andreas i dörrhålet då han kommit hem från nattjobbet som egentligen inte alls skulle ha varit i natt... äsch, lång historia. Let's keep it short.

I morgon har jag min älskade sovmorgon, till klockan tolv. Jag klagar inte.
Nynäsgården har efterlyst mig också. Känns skönt att vara eftertraktad på arbetsmarknaden, synd bara att allt kommer på samma gång, speciellt när man är sjukt uppbokad. Mindre kul.

Jag har bjudit massa folk till Kevins kalas i helgen. En sista minuten-mamma som jag är.
Men många tycks trots min sena inbjudan faktiskt komma, vilket gillas.

Det blir min arbetskollega Nettan, hennes barn och man.
Alexander, Kevins bästa kompis och hans mamma.
Mormor och morfar kommer givetvis.
Emil och Maria tillsammans med barnen Joar och Tuva.
Kanske Anna och hennes gubbe Alexander.
Så blir det kanske Andreas mamma och styvpappa.
Och om Andreas syskonbarn är där också så dyker dom också upp.
Så är det Andreas dotter.
Kanske Alexandra också. Hon är bjuden i alla fall.
Och Dennis och Tove.
Jösses det blev ett helt kompani.
Massa massa mys helt enkelt.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lilla Elin [drömmen om ett barn]:

men kevin är fint :D vill att om jag får en pojke ska han heta hugo :)

Kommentera inlägget här :