Svordomar.

publicerat i Kevin;
Jag har en tendens att tänka svordomar. Enorma svordomar faktiskt. Det hoppar säkert ut lika många grodor i munnen som det får plats vanliga ord. Är det inte då faschinerande att Kevin aldrig tagit en svordom i sin mun. Han måste vara en sån som torkar sig innan han skiter. För ni har väl hört ordspråket -
"att tänka innan man talar är som att torka sig innan man skitit."

Men jag kan svära på att han vet vad han ska säga innan han säger det. Även fast han pratar i tvåhundranittio och gärna länge så tänker han nog innan. Hur kan man annars undvika att fylla meningarna med svordomar?

Jag är vaken nu. Jag vaknade kvart över sex av att det lät som det stormade ute. Det var traktorerna som plogade vägarna, givetvis. Efter det kunde jag inte somna om - lovely. Jag börjar ju jobba klockan nio också. Så det känns bara meningslöst att sova nu. Förhoppningsvis slutar jag som igår - runt ett.

Det vore ju perfekt.


(Bilden har ingenting med texten att göra)
Ballongerna från Kevins sexårspartaj hänger fortfarande kvar i vardagsrummet.

Kommentera inlägget här :