Varför ni inte bör bli unga föräldrar.

publicerat i Vill du bli ung förälder, klicka här!;
Varför jag inte råder andra till att bli unga föräldrar.

  • Ett barn kräver konstant uppassning de första tre åren. Dom stoppar saker i munnen, pillar på allt man säger "aj-aj" till och kladdar på hemläxan som skolan gett dig.
  • Barnen kostar pengar. Ett barn beräknas kosta en miljon fram till artonårsdagen. Kan du punga ut en miljon, då är du nog redo att bli morsa / farsa minsann. (Månadskostnaden ligger på drygt 4270 kronor). Vissa väljer givetvis att ge barnen mer än "Månadskostnaden".
  • Det blir inte lika lätt att resa, hänga med vänner, festa och mysa med den du älskar på tumanhand. Du har alltid någon som ligger och lyssnar, och precis när du inte vill bli störd så kommer tjutet.
  • Du kommer sova gott igen först när barnet blir 25-30 och själv har blivit förälder.
  • Du måste passa tider, dagistider, skoltider, föräldramöten, tandläkartider, läkartider, BVC-tider och dessa tider gäller inte för dig själv längre, det gäller ditt barn.
  • Blöjor, blöjor, salvor, puder, tvättservetter, blöjor, blöjor, blöjor. Nämnde jag att barn bajsar?


    Nej men seriöst - gå klart skolan, res och se världen, älska livet, älska era vänner, gå på konsert och ta tillvara på er ungdom. Ett barn hinner man med senare i livet, med den man verkligen älskar.

    Skulle du redan ha barn och mot förmodan vara ung (eller äldre), så betyder inte pengar allt. Ge dom massa kärlek. Flera ton, varje dag. Det lever dom länge på - och du också.



  • För att ingen ska missförstå mig nu så måste jag förtydliga vissa saker.

    Nej - Kevin var inget misstag
    och jag vill att det ska framgå i texten.
    Ja - jag älskar honom oändligt mycket.
    Jag gör allt för honom,
    och det är tydligt att vi är själsfränder.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Andrea Castells:

but how adorable isn't your son?? But you're right, people should be more careful!

XX from Barcelona

2:a kommentar, skriven , av Jenny:

Åh gud va jobbigt det låter :O

3:e kommentar, skriven , av Maria [Fotoblogg]:

sv: Ja tycker verkligen de är läsvärda i alla fall, så tycker absolut du ska ge dom en chans ;)

4:e kommentar, skriven , av sara:

Jag är 25 år och hade ALDRIG kunnat skaffa barn nu, för jag känner mig för ung/har inte gjort allt jag velat...Och du var 10 år yngre än mig när du blev mamma. Shit alltså...;)

5:e kommentar, skriven , av IIRMA':

söt :)

6:e kommentar, skriven , av Frida:

Sv: Ja det är bra med mig, du då? är allt bra? :)

7:e kommentar, skriven , av Josefin:

Oerhört skönt :)

8:e kommentar, skriven , av LINDAVIOLA!:

Många ser tyvärr väldigt lätt på att bli föräldrar och förstår inte riktigt allvaret. Själv tänker jag bli förälder inom ett par år, men då är jag gammal cohr edo :)

9:e kommentar, skriven , av Nikaia:

ja det var de verkligen :)

10:e kommentar, skriven , av LINDAVIOLA!:

sv; Ja, det är nog inte åldern som spelar så stor roll egentligen, det är bara det att man oftast inte är mogen för barn när man är ung. Sedan så tror jag inte att jag själv hade klarat av att göra en abort när jag än hade blivit gravid. Så jag hade också fött barn när jag var 16 år om jag hade blivit gravid. Tror dock att många växer under graviditet och "måste" växa upp för att klara av det. En del växer aldrig upp och blir aldrig bra föräldrar oavsett hur gamla de är..

11:e kommentar, skriven , av SWEBLOGS - LÄS OM SVERIGES BLOGGKÄNDISAR:

Vilken fin blogg du har :D

12:e kommentar, skriven , av jessica:

Bra skrivet! vilken sötnos du har :)

13:e kommentar, skriven , av Valentina:

Du imponerar på mig. Allt du skrev är saker jag tänkt på och jag tycker det är så starkt av dig att kunna skriva det trots att du själv är ung förälder. Din kärlek till Kevin undgår ingen och han verkar vara en härlig unge. Önskar dig allt gott. Kram

14:e kommentar, skriven , av En tonårsmammas dagbok:

Vilket lite charmtroll =)

Kram

Kommentera inlägget här :