Alla som tror det är ögoninflammation, räcker upp en hand.

publicerat i Denise, Sjukdomar;
(Varning för stark bild)
Igår eftermiddag började mitt öga läcka en massa tårar. Men bara det ena ögat. Det rann konstant och vi var hemma hos en kompis till Andreas som tittade lite snett på mig, säkert i förundran kring om jag verkligen grät till designerprogrammet som visades på TV3. Igårkväll upptäckte jag att ögat blivit rödare än det andra och kunde då fastställa att jag fått någon typ av ögoninflammation.
 
Efter att jag bara sovit i en halvtimma så klistrades ögat fast av någon gegga som senare under natten stelnade och satt riktigt hårt. Jag lokaliserade mig in till badrummet med ett fungerande öga och baddade försiktigt det sjuka ögat med vatten till ögonlocket gick upp. Nu känns det som någon hällt salt i mitt öga varje gång jag blinkar, och den rosa rodnaden kring ögat har bara blivit starkare.

Det känns som jag får behandla det här i några dagar nu.
Hurra. Precis vad jag ville göra.
 

Taggar: Ögoninflammation;

Kommentera inlägget här :