Lite snack om ungar, sjukdomar och medicin.

publicerat i Denise, Gravid, Kevin 6 år;
Nu är det måndag, vilket betyder att min krabba (bästa vän) och son kommer hem till mig om sex dagar. Helt sjukt va länge han har varit borta från mig. Ibland när jag tänker på honom så känns det som att någon tar ut hjärtat ur mig och trampar på det. Det gör så galet ont. Men snart, snart nu så kommer han hem till oss och allt blir som förrut.
 
I morse fick jag en "god nyhet" som tydligen, även det ingår i graviditetsbesvären. Urinvägsinfektion. Det räcker liksom inte med försämrat immunförsvar, ögoninflammation, förkylning och svampinfektioner, nu ska jag även dra på mig urinvägsinfektion också. Got to love my life. Ska dricka tranbärsjuice och se om det underlättar, tillsammans med en stor kanna vatten för att riktigt rena kroppen.

I värsta fall går jag till läkaren för en antibiotikakur, men jag vill inte äta medicin under min graviditet. Usch och fy. Samtidigt vill jag inte att någonting ska hända med den lilla.
 
Det är en vecka kvar nu (lite mer än en vecka) till Ultraljudet. Som jag längtar!
 

Kommentera inlägget här :