Tvåbarnsförälder.

publicerat i
Det har inte riktigt slagit mig än att jag ska bli tvåbarnsförälder. Trebarnsförälder om man räknar med bonusbarnet. Det är precis lika många barn som mina föräldrar har - och dem var ändå närmare fyrtio när jag kom till världen. Här kommer jag som tjugotreåring med samma meriter. Eller, rent tekniskt så är jag ju bara tjugotvå i några veckor till. På min födelsedag i år kommer vi få göra vårt första ultraljud. Så vi är jättespännda. Och det är första gången i år på väldigt länge som jag längtar efter födelsedagen. Ska bli så awesome att få dela den glädjen med den lilla grodan vi har i magen. Magiskt!
 
Jag minns fortfarande ultraljudet jag hade med Kevin. Jag var så sjukt nervös och spänd trots att jag sett honom redan i vecka nio. Men det blir en så otrolig känsla när man får det bekräftat på nytt att det som gror i kroppen verkligen rör på sig och ser ut som en liten människa.

Samma dag som vi åkte hem från Huddinge och från Ultraljudet - samma dag kände jag första sparken. Och efter den dagen så var jag och Kevin ett.

(Måste jag säga att jag grät massor den dagen?)
 
 

Min älskade son som börjar i skolan till hösten. S j u k t vad tiden går.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anna:

Trodde det skulle kännas mer konstigt att bli två barnsförälder än vad det gjorde, på nåt sätt så förll alla bitar på plats bara å ändå har jag 10 år emmellan mina barn.

Kommentera inlägget här :