Det finns aldrig en andra chans.

publicerat i Värt att tänka på.;
Jag tänker alltid på vad jag säger. Både en och två gånger, innan jag säger det - inte om det är så att jag vill ha någonting sagt, som har med vardagliga konversationer att göra, så klart. (Jag tar inte tre timmar på mig för att säga att jag mår bra, tillexempel)

Jag vet hur lätt det är att bli sårad över något som sägs eller skrivs. Jag vet också hur lätt det är att försäga sig. Därför är jag jättenoga med vad jag säger och skriver. Jag läser alltid igenom min text, både en, två, och tre gånger. En gång för att läsa själva texten. En gång för att kolla min dyslektiska förmåga av synliga stavfel och en gång för att se så att ingen blir sårad eller upprörd av min text på något sätt.

Givetvis vill jag att mina texter ska ge någon form av diskussion. Jag vill att folk ska ha åsikter kring det jag skriver eller i alla fall lägga en kommentar. Men ärligt talat. Det är inte så svårt att skriva en bra text, tänka efter innan vad man skriver och publicera den så att ingen blir ledsen.

Har man sårat någon så finns det oftast ingen andrachans.
Det är alltid värt att tänka på.


Plus att driva provocerande bloggar känns såå.... 2009.
Bara så ni vet.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lilly-Rose:

Svar: Tack för ditt svar! och jag håller med dig helt och hållet att det inte bara finns en sak som är bäst med sommaren :)

2:a kommentar, skriven , av Sara:

Hej

Jag fick upp ögonen för din blogg igår, och nu är jag beroende :)

Jag var inte purung när jag fick min första (22år) men jag kan ändå känna igen mig i mycket du skriver om.



Hoppas ni får en fortsatt härlig dag :)

/Sara

3:e kommentar, skriven , av Emma:

Fiin blogg du har :D

4:e kommentar, skriven , av Kissingthedarkness:

Älskar du också massa GIF-bilder / vanliga bilder och texter ? besök då våran blogg http://kissingthedarkness.blogg.se/

5:e kommentar, skriven , av demir:

Hej, finblogg! :)

jag och min vän har en Nicki Minaj fanblogg!

finner du intresse så kika in! :D

kraam :)

6:e kommentar, skriven , av Esmeralda<3:

sv: ja det var faktiskt jättekul:D

7:e kommentar, skriven , av sara:

Hej!

Jag har en iphonetävling på min blogg, var gärna med i den, regler står i det hära inlägget!

http://saraholmessonxd.blogg.se/2012/march/vinn-iphoneskal.html#comment Kram

8:e kommentar, skriven , av sara:

Hej!

Jag har en iphonetävling på min blogg, var gärna med i den, regler står i det hära inlägget!

http://saraholmessonxd.blogg.se/2012/march/vinn-iphoneskal.html#comment Kram

9:e kommentar, skriven , av Kitiwara:

Sv; Tack så jätte mycket! Allt bra idag? :D

Kram

10:e kommentar, skriven , av Beatrice:

Sv: Tack så mycket! :)

blir lite roligare när man fixar till en text, så att det blir mer som en bild ;D

11:e kommentar, skriven , av ebba & isabella:

nu har vi dagens blogg igång igen , va med du också ? :)

vill du göra ett länkbyte ?

12:e kommentar, skriven , av Molly:

Allt bra med dig? :D

13:e kommentar, skriven , av Malin Wallberg [ www.mwphotos.se ]:

svar: Usch ja, det var ganska obehagligt att se.

14:e kommentar, skriven , av Erika:

Haha stackare! Dags att flytta snart med andra ord? :P

15:e kommentar, skriven , av Mli - Tävlingar igång, vinn presentkort m.m.:

Ja, det är ju bra att tänka på vad man skriver och så..

16:e kommentar, skriven , av Emelie- Modell med tre egna företag:

Tack :D



Vad har du gjort idag?

Kram

17:e kommentar, skriven , av Dellz - Två liv, en blogg ♥:

Har bloppis på bloggen, kanske finns något som du vill ha? Passa på att kolla nu innan det just du vill ha tar slut. Allt kostar under 100 kr, priset diskuteras.



DIREKTLÄNK: http://bezzieochdellz.blogg.se/2012/march/utkast-mars-5-2012.html#comment

18:e kommentar, skriven , av ellie:

Jag håller verkligen med, när jag bråkar med nån så säger jag inte personangrepp för att jag vet att det sårar personen och inte något den direkt kommer att glömma i första taget. Så onödigt att såra personer med flit sådär.

Btw hur tycker du att det är att bo i nynäshamn? Fördelar/Nackdelar och på vilka ställen vill man inte riktigt bo på?

Sen det med att se ung ut, jag ser själv ung ut men jag ser det som en positiv sak. Jag menar när vi blir äldre och folk i samma ålder vill se unga ut så gör vi det utan att vi behöver "fixa till" ansiktet. Hellre att se ung ut nu än vuxen för att sen se ung och vacker när man är lite äldre än att se äldre ut när man blir äldre, om du fattar :P Jag skriver lite vimsigt ^^

19:e kommentar, skriven , av Denise 22 - mamma till Kevin:

*Hej Sara! Gud så glad jag blir över din kommentar. Kul att du känner igen dig, läsningen blir så mycket roligare då .



Hoppas du fortsätter läsa, Sara!

Stor kram till dig!*

Kommentera inlägget här :