En fortsatt sjuk diamant.

publicerat i Vardag.;
Ännu en dag hemma med min diamant som hostar och frustar likt vargen i sagan om de tre små grisarna.
Igår hämtade vi ett födelsedagspaket som färdats genom halva världen. Det kom från Australien och har befunnit sig i Nynäshamn under en veckas tid nu. Det var små - lära sig basic engelska - böcker och engelskakort.
Så det ska jag och Kevin sätta oss ner och öva på så småning om när hans hälsa är bättre och han orkar fokusera.

Jag har planterat min rumpa i sängen hela förmiddagen, om man bortser från den korta stund som jag och Kevin åt frukost tillsammans. Sen dess har han okupperat vardagsrummet och TV:n, barnkanalen och intresset för min del över dessa program är lika med noll. Det får han helt enkelt roa sig med själv grabben.

Andreas jobbar, så det är den största anledningen till att jag är hemma med Kevin idag.
Nu ska jag fortsätta mitt datakollande. Ni-hi-hice!

Kommentera inlägget här :