Enkla steg för ett bättre självförtroende.

publicerat i Tjejsnack;
Släng alla modetidningar. Bränn dom. Dom hjälper inte dig för att må bra. Istället skälper dom dig och ditt självförtroende. Tänk inte på hur kvinnorna ser ut i tidningen och jämnför inte med hur du ser ut till skillnad mot dem. Du-är-inte-dom. Och snälla, försök inte bli som dom heller. Dom är pinnsmala och går på knasiga dieter och går säkert på regelbundna läkarbesök för att bekräfta att dom inte ska gå av på mitten.

Lyssna först och tala till punkt sen.
Många antar nämligen att folk snackar skit om en, och snackar om en bakom ryggen. Istället för att lyssna på vad personen verkligen har att säga så man kan få svar på det man gått och trott. Det kanske till och med är så att personen tror samma sak om dig och att det är därför ni hellre går omvägar för att inte möta varandra, istället för att prata om det. Det är bättre att höra på vad människan har att säga om dig istället för att du bygger ett frö i ditt huvud som troligtvis inte stämmer.

Strunta i alla förväntngar. Har du en plan om hur du vill att ditt liv ska se ut så följ den vägen istället för att lyssna på dina föräldrar som vill att du ska bli utbildad försvarsadvokat. Deras planer gör inte dig lycklig i alla fall. Och stå på dig. Det är ditt liv - det är du som ska prestera bra.

Vad är det som motiverar dig
. Håll koll på allt som motiverar dig. Det kanske är något du är extra bra på som du vill utveckla och jobba vidare på. Allt som gör dig till en bättre människa gör också att ditt självförtroende höjs.

Seså. Ut och fixa bättre självförtroende.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Tintin ♥:

så himla bra tips!!!

2:a kommentar, skriven , av Miranda:

Taack :)

Fin blogg ^^ Händer i veckan?

Kram<3

3:e kommentar, skriven , av E M E L I E ♥:

fin bild!:)

haft en bra dag?

kram,

4:e kommentar, skriven , av Miranda:

Vad kul :D

Jag ska vara i skolan, dansa på onsdagen, vara med kompisar och i helgen dansa och vara med en gammal kompis ;)

Allt bra? :)

Kram<3

5:e kommentar, skriven , av vendela:

sv: haha!

Tack så mycket :D jag avslöjar imorgon!

6:e kommentar, skriven , av Lotta:

Sv: Joda, det är ganska bra med mig men jag har sån sjukt jobbi huvudvärk som jag inte kan bli av med.. Hoppas verkligen det går över snart =/ Kram

7:e kommentar, skriven , av Anonym:

Sv: Jadå, min vecka blir rätt skoj faktiskt! Imorgon har jag en spelning där jag ska sjunga och spela. Och i helgen ska jag bli överraskad av min pojkvän och hans vänner för att jag fyller på söndag! Och jag är såå nyfiken haha! Så jag har rätt mycket att se fram emot jag :D

8:e kommentar, skriven , av Annika:

Tack för tipsen :)

9:e kommentar, skriven , av Annika:

SV: haha :D Ska du ens kolla på finalen i Mello? :)

10:e kommentar, skriven , av Annika:

SV: haha :D Jag är jätte intresserad av Mello och den stora finalen som hålls i Maj :D

11:e kommentar, skriven , av Miranda:

Haha, aa! Eller kommer att ha :D

Ja, jag är lite trött nu också, såhär på kvällen :P

Men annars är det bara toppen :D

Ska du göra någe kul de närmaste dagarna?



Kram<3

12:e kommentar, skriven , av Sara:

sv: Ja precis, man kan ju inte allt på en gång! ;)

Ja det är bra med mig, själv?

Kram!

13:e kommentar, skriven , av Annika:

SV: haha, okej :) Jag kollar inte på Gladiatorerna, det är inte riktigt min grej x)

14:e kommentar, skriven , av ellie:

sv: tack så mycket för svar! :)

15:e kommentar, skriven , av Annika:

SV: haha, precis :D

16:e kommentar, skriven , av Lina:

Sv: Jag fyller 16! :)



Nej, min vecka ska bli askul faktiskt :D



Kram <3

17:e kommentar, skriven , av naxo - bloggen med tips!:

Hej! Du vet att man kan göra bilder sedan göra så det blir hjärtan, vet du om det finns en bild där det visas massa rosa hjärtan? Skulle varit super snällt om du länka!



Allt bra annars? :)

18:e kommentar, skriven , av naxo - bloggen med tips!:

sv; en bakgrund där det vias massa hjärtan i rosa, vet du om det finns en sådan bild? :)

19:e kommentar, skriven , av Mie ♥:

Sv: Tack! Vad glad jag blir! :D

20:e kommentar, skriven , av Sara:

sv: Jo jag också, ska ha religionsprov imorgon, så det är ju bra att vara pigg då! ;)

Kram!

21:e kommentar, skriven , av ellie:

sv: Ja när jag fått ett jobb. Just nu bor jag hos en kompis och sen när jag fått jobb så känner jag att jag på ett sätt vill flytta till ett annat ställe i Sthlm för att byta tillvaro lite, men om jag vågar det är en annan sak :P Men kollar runt lite på vila alternativ det finns och nynäshamn verkade lite intressant :)

22:e kommentar, skriven , av Linn / Foto & Vardag:

SV: Tack så mycket! Ja det var lite kallt! :)

23:e kommentar, skriven , av Vida:

Sv; Visst är dem? :) Men du är också det! :)

24:e kommentar, skriven , av naxo - bloggen med tips!:

helt otroligt, just de bilden jag leta efter fanns inte där :o såhär ser hjärtana ut http://iisabellaeriksson.blogg.se/images/2012/efter_185357465.jpg

25:e kommentar, skriven , av elin:

bra skrivet! :)

26:e kommentar, skriven , av Hanna Håkansson [ Foto ]:

tusen atck :D

27:e kommentar, skriven , av mathilda:

åh så fin blogg verkligen! och din text är så sann, blir verkligen berörd

28:e kommentar, skriven , av MIRA:

Riktigt härliga tips !



- Åh, tack fina du, gud så glad jag blir!

29:e kommentar, skriven , av Maddez ♥:

Hej !

Allt bra med dig ? :)

Jag har precis startat en tävling där du kan vinna örhängen eller ear cuff från ur & penn.

Är du intresserad klicka bara på länken här nedanför;

http://maddez.blogg.se/2012/march/vinn-valfria-orhangen-fran-urpenn.html#comment

Kram♥

30:e kommentar, skriven , av Ellen :):

Hur ser ditt hår ut, natlurligt? :)

31:e kommentar, skriven , av Johanna:

Bra tips! :)

32:e kommentar, skriven , av Sofia:

Jättebra skrivet :) Du är verkligen en skön tjej och underbart fin. Keep up the good work

Kommentera inlägget här :