När man måste bevisa att man är mamma till sitt barn.

publicerat i Vardag.;
Flertalet gånger har folk frågat om jag är mamma eller syster, eller barnvakt till Kevin. Frågan är fri att ställa och det är inte så att jag skämms över att vara mamma trots min unga ålder. Men även frågor kan gå över styr. Som när folk ställer frågan och jag ärligt svarar att jag är mamma - och följdfrågan lyder; "Men är du säker på det?"

MY GOD.

Varför skulle jag vara osäker på en sån sak. Jag bekräftar att jag är hundraprocent säker, och deras svar blir, "Men du skulle kunna vara hans syster".

Ja, jag är fullt medveten om att jag skulle kunna vara hans syster. Det är väl lite det som är grejen med att vara ung mamma, att man ska se ung ut? Eller har jag missat något? Hur skulle det se ut om någon ung mamma från femton helt plötsligt fick ett utseende av trettiofem.

Jag är i alla fall sjukt trött på folk som man måste bevisa att man verkligen är förälder till mitt barn.
Nästa gång ska jag blotta min mage, eller mina bröst, där finns nog det största bevisen på att han har bott i min mage i nio långa månader.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Annika:

SV: tack, detsamma :)

2:a kommentar, skriven , av malva:

- tack!

3:e kommentar, skriven , av Sandra:

okejj vad mysigt :)

nejj jag ska bara vara med kompisar och njuta av att det är helg!

4:e kommentar, skriven , av aagnes:

okej, vad roligt! :D

5:e kommentar, skriven , av bea:

sv: tack så mycket, vad glad jag blir !



Haft en bra dag ? :)

6:e kommentar, skriven , av Sandra:

ja precis jag behöver koppla bort skolan i några dagar nu :)

7:e kommentar, skriven , av L I N D A:

SVAR; nu har jag lagt till dig också, kram! :D

8:e kommentar, skriven , av Anjali:

Dagens blogg?

http://myonlywishisidiereal.blogg.se/2012/february/dagens-blogg.html

9:e kommentar, skriven , av bbecka:

Hoppas du får en trevlig helg! :)

Några planer för helgen?

10:e kommentar, skriven , av Who?:

Hej! du kommer väl ihåg att det finns tävling på bloggen? Skynda dig och kika in så kanske du vinner det är aldrig försent!^^

11:e kommentar, skriven , av nicole- skånsk knasig tjej ♥:

himla fin blogg :)

ska vi följa varandra i bloglovin :D

12:e kommentar, skriven , av Linnea:

Sv; Nej, jag har inte sett "Biss och Kajs" men jag länkade klippet för att jag tycker att han som gör videorna är rolig. ;)

13:e kommentar, skriven , av Tilia:

Sv:Tack så mycket tröjan är från gian tricot :) Har precis börjat blogga igen skulle vara kul om du följde min blogg?

Och jag tycker du är stark att du är en sådan ung mamma! Kevin är jätte söt!

Ha det bra kram

14:e kommentar, skriven , av Sara:

sv: Tack så mkt!

Kram<3

15:e kommentar, skriven , av bbecka:

sv: låter trevligt! :)

jag ska till stan, hööks och på möte. Ska fotografera min kompis när hon rider också'! :)

kram

16:e kommentar, skriven , av ronja:

sv; tack så jätte mkt :D allt bra?

17:e kommentar, skriven , av Anonym:

svar:Tack så mke! Det är jag och min kusin daniel :)

hehe!

18:e kommentar, skriven , av Sofia:

Händer nåt kul ikv? :D

19:e kommentar, skriven , av Josse - A Belieber♥:

Svar: Ja, precis. Fast dock så tror jag att dem har följt mig på bloglovin, och sen dagen efter tagit bort mig där ifrån. Men jag är inte helt säker..

20:e kommentar, skriven , av Anna Wahlström:

Hehe, nej .. du är inte riktigt inne på rätt spår, hehe ;p

21:e kommentar, skriven , av Klara:

Sv: jag har varit sjukt seg på att svara så du kanske ör frisk nu? Annars, krya på dig! :)

Idag har jag åkt runt lite på Gotland :p

Några planer för kvällen? :)

22:e kommentar, skriven , av Josefine - Blivande au pair i USA:

Usch vad oförskämt. "Är du säker på det?" Dummaste fråga jag hört :P

23:e kommentar, skriven , av Sofia:

men det är ju mysigt :)

jag ska snart ner och fylla på frysen med massa bär samt köpa lite andra saker :)

24:e kommentar, skriven , av I AM BAAM - Göteborg Edition:

What? Frågar folk verkligen sånt? My god! Varför skulle du ljuga om att han var din son liksom?



Gud så oförskämt av folk!

25:e kommentar, skriven , av Emma:

Sv ; Tack!

26:e kommentar, skriven , av Sofia:

absolut :)

27:e kommentar, skriven , av Johanna:

Fin blogg. Är allt bra med dej? Hoppas du får en bra freedagkväll ;)

28:e kommentar, skriven , av Joséphine:

Fin blogg!

Du verkar som en sjukt stark ung mamma! :)

29:e kommentar, skriven , av HANNAH /+SPOINK:

sv: haha ja det är ju sant ;)



Random fråga - Om du hade vaknat och helt plötsligt var 10 cm kortare, vad hade du gjort? :o

30:e kommentar, skriven , av louize:

Tack detsamma :)

31:e kommentar, skriven , av Ronja ;):

ttack ttack :D

32:e kommentar, skriven , av Malin:

sv: Ja visst är han bra :D

33:e kommentar, skriven , av I AM BAAM - Göteborg Edition:

svar: Oförskämt tycker jag! Kan verkligen förstå att det blir tröttsamt. Förstår mig inte på folk ibland alltså. Det är ju inte deras ensak heller och man tycker att folk borde veta att det finns en gräns för vad man kan säga till folk. Även om dom inte menar något illa med det... att dom liksom inte kan låta bli att vara nyfikna or whatever. Så tycker inte jag att det är normalt att ställa en sån fråga. Det är väll självklart att du är säker på att du är mamma till din son. :/

34:e kommentar, skriven , av Fanny:

Förstår att man frågar en gång liksom men ofta du inte skulle vara säker på att du är hans mamma xD som om du skulle glömt bort det xD Fan va korkat!

35:e kommentar, skriven , av Lotti - galen preggo:

Härlig blogg och stå ut.. folk kommer alltid dömma tyvärr, bara för dom är så osäkra så dom måste leva efter de "idealen" som dom tycker är "normala".. skittöntigt.. Du är nog minst lika bra mamma som någon som är 35, om inte ännu bättre för du har det unga sinnet kvar.

Kommentera inlägget här :