Note to yourself.

publicerat i Denise;
Gå inte ifrån maten på spisen och prata med Kevin. Det kan inte göra annat än att sluta i ka-ta-strof när du glömt bort att du faktiskt lagade mat från första början.

Idag var en sån där superlång dag också. Jag började jobba vid halv åtta och fortsatte jobba till halv fyra. No big deal liksom, om det inte hade varit för att grabben var så otroligt långsam hem från dagis att jag kunde sprungit till ösmo och tillbaka (drygt en mil dit och en mil tillbaka). Men träning har aldrig varit min starka sida så jag struntade i det.

Väl framme vid affären för att köpa något superlätt till middag (Kevin sover ju vid sju så det är ju en fördel om man hunnit äta innan dess) så blev Kevin kissnödig. Och att hitta toalett och personal i den där butiken är inte det lättaste. Tillslut fann vi båda två och vi kunde återgå till vårat handlande.

Väl hemma så stod grabbarna grus praktiskt taget och hängde över vårt dörrlås.
"Ingen öppnar när vi plingar på!" sa den ena.
"Konstigt" svarade jag tillbaka, stressad och glömsk. Klart att ingen svarar, det är ingen hemma. Doh!
Men det kändes lite sent att påpeka det efter mitt stressade utlåtande.

Sen nu står jag och väntar på pastavattnet. Det tar tydligen ganska lång tid för fyra liter vatten att koka upp. Speciellt om man tagit kallt vatten från början.. men nu är även middagen på G. Kevin är inne och underhåller sig med tv-spel innan maten blir klar. Mannen är hemma från förberedelserna inför Kistamässan och jag är redo att sova redan klockan sju. Är det okej?

I morgon jobbar jag halv åtta - halv fem. Kill me someone.
Jag ber till gudarna att Kevin är på rätt sida i morgon när vi ska ta oss hem.

Over and out!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Melinda Nyrén:

Ja det är bäst ibland, men fick lite tid över och svarar på lite kommentarer så blir jag av med det, haha!

2:a kommentar, skriven , av anna:

å vad jag känner igen mig. är en sån typisk dag:P

3:e kommentar, skriven , av Sessan1:

Det är bara bra. Hur har din helg varit då?? Göra något kul i veckan??



kram Sessan

4:e kommentar, skriven , av Tove Åkerlind:

http://hjeertafotboll.blogg.se/2012/march/fragafragafraga.html#trackback



fråga någonting i min frågestund är du gulli :)

5:e kommentar, skriven , av Wiilow [Foto Tankar Känslor]:

Gisses så det kan vara...man har verkligen fullt upp iaf när man är mamma ;)



Kraam



6:e kommentar, skriven , av Sandra SG:

VECKANS BÄSTA ÄR AVSLUTAD, klicka in och kolla om du vann? Anmäl dig gärna till nya VECKANS BÄSTA som är i samma inlägg!!



länk---> http://dayviewbyssg.blogg.se/2012/march/veckans-basta-ny-omgang.html#comment



ha en bra dag

/sandra - http://dayviewbyssg.blogg.se

Kommentera inlägget här :