Röda korset.

publicerat i Denise;
Fick ett ryck idag och gick ner på röda korset för att se om det fanns något vettigt. Insåg att klädespriserna låg på tio kronor plagget och passade därför på att fynda lite. Jag har inte köpt ett plagg till mig på flera år i en klädesbutik. Antingen ärver jag eller så köper jag begagnade kläder, och det är ju som sagt också kläder - bara lite billigare, eller mycket billigare. En nära vän till mig gav bort tre svarta sopsäckar med superfina kläder till mig precis när vi lärt känna varandra. Detta var i samma veva när jag och Kevin flyttade ifrån Kevins pappa. Det kom precis lägligt, och jag kommer alltid vara skyldig henne miljoner tack för det.


Byxorna är mina sedan innan (läs: dom kommer från kompisen jag nämnde om i inägget), men t-shirten och den svarta koftan är nya.

Samt...

Denna tjocktröja som jag numer flyttat in i (ursprungligen från Gina Tricot).
Love it.

Och trettio kronor för nya kläder tycker jag är helt okej, faktiskt.
Jag sponsrar alltid med att lägga ner lite mynt i deras bössa också när jag väl är där.
Blandar nytta med nöje om ni förstår vad jag menar.

Handlar ni alltid nytt eller går det an med begagnat också?

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lïnn ~ photo ♥:

Super fina kläder <3

2:a kommentar, skriven , av HANNA:

några pluggtips på lager?

http://hannalovisasol.se/2012/march/pluggkvall-har-du-tips.html#comment



ha en fin kväll! :D

3:e kommentar, skriven , av merve:

sv; tack, dsm! =)

xo

4:e kommentar, skriven , av ellie:

sv: precis! ;P



Jag har inga pengar till att handla kläder men när jag väl får in lite pengar så kommer jag börja köpa lite på second hand faktiskt! :)

5:e kommentar, skriven , av Fanny:

Har inget ställe där man kan köpa begagnat där jag bor men skulle väldigt gärna köpa på second hand elr röda korset elr något :) gör nog det när jag flyttar hemifrån elr något.

Kommentera inlägget här :