Som ett sommarbarn.

publicerat i Kevin 6 år;
Godmorgon, nu har jag putsat gruset ur ögonen och sitter alldeles nyvaken ute i vardagsrummet. Är det någon mer än jag som börjar dagen med ett blogginlägg, filosoferande tittande ut genom fönstret på trafiken som ilar förbi.
Krabban var vaken när jag kom upp för några minuter sedan och följande konversation utspelade sig.

"Mamma, är det sommar idag?" frågade han och tittade ut genom fönstret lika faschinerad över vädret som mig.
"Nej Kevin, våren måste komma först," svarade jag och log.
"Men är det sommar i morgon då?" Utbrister han i en frågande ton.
"Kanske, vem vet?" säger jag lika undrande.
"VA? ÄR DET SANT?" säger han lycklig som få.
"Nej. Jag skojar bara. Våren först." säger jag och småler.
Han går in i sitt rum, stänger dörren efter sig och ignorerar mina, "förlåt".
Han längtar nog verkligen till sommaren nu.


Han kommer snart ut igen, det är ingen fara.


Utvalda bilder från förra sommaren.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Esmeralda<3:

Godmorgon:)

Hur spenderar du denna härliga dag??

2:a kommentar, skriven , av Esmeralda<3:

sv: Kul:)



Jag ska iväg till Nacka forum och shoppa!

3:e kommentar, skriven , av Isabelle-Ung mamma:

MYSIGT!! Längtar verkligen till sommaren nu! :)

4:e kommentar, skriven , av anna:

tack:D

5:e kommentar, skriven , av Isabelle-Ung mamma:

SV: Ja! Allting blir så himla mycket lättare, mindre kläder och allt! :)

Ska bli så skööönt! :D

6:e kommentar, skriven , av Henrik Stigell:

Hahaha, känner ungefär likadant som grabben din!

Kommentera inlägget här :