Till en speciell person.

publicerat i Skola;
Idag träffade jag en av mina lärarinnor i grundskolan på lunchcafét jag och Kevin besökte. Vi har under åren haft mailkontakt både under skolperioden och långt senare. Hon är den lärare som jag känner att jag måste hedra på något sätt. Hon är världens underbaraste människa och lyssnar verkligen till sina elevers behov och till alla töntiga problem man bär på i tonåren. Men hon lyssnar och tar varje ord man säger på fullaste allvar. Jag är inte säker på om hon fortfarande arbetar som lärare då hon har haft personliga problem att ta itu med. Men den som får henne som lärare bör vara megastolt!

Idag kom hon fram och stolt pressenterade mig för hennes sällskap. Hennes dotter och någon dam som hon var på fika med. Hon försökte ta kontakt med Kevin och ville veta hur vår situation såg ut just nu. Varje gång vi möts så omfamnar vi varandra med en enorm bamsekram och det känns så tryggt.

Idag kramade hon om mig och sa, "Denise, under alla år så har du känts som en extradotter till mig"
och dom orden värmde något enormt.

Om hon bara visste vad hon betyder för mig.
Tack.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Josse - A Belieber♥:

Svar: Ja..

2:a kommentar, skriven , av E L I N F E L I C I A S:

- önskar dig detsamma! :)

3:e kommentar, skriven , av Ellen:

sv: Tack det ska jag göra ;)

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

svar:Tack så mke, va söt du är! :)

tack detsamma du! :)kramen!

5:e kommentar, skriven , av Johanna:

Allt är superbra med mej ;)

6:e kommentar, skriven , av Sofie Dahlberg:

Fin blogg! :)

7:e kommentar, skriven , av Johanna:

Näe, inget speciellt ;)

Hos dej då?

8:e kommentar, skriven , av I AM BAAM - Göteborg Edition:

svar: Ja, det finns ju inte någonting man kan göra åt deras nyfikenhet. Önskar bara att folk kunde bete sig lite bättre.



Men all lycka till dig och din lilla familj i alla fall. Alla är inte lika insnöade som såna knäppisar. :D Som tur är!



Ha en trevlig kväll!

9:e kommentar, skriven , av Emma:

fin blogg! Är du en mamma, vad coolt, ansvarsfull grej alltså!! , Var stolt över det :) kram..

10:e kommentar, skriven , av Ida:

Sv; Hahah

11:e kommentar, skriven , av Alina:

sv: jaa det hoppas jag verkligen :D

Kommentera inlägget här :