Instrument.

publicerat i Vardag.;
"Every night in my dreams, i see you i feel you."
Sen tar det stop.

Japp, jag håller på att lära mig spela blockflöjt. Det är inte världens lättaste instrument måste jag säga. Tillockmed gitarren känns mer aktuell just nu om det inte hade varit för mina prinskorvfingrar. Eller eggen som ligger ute i vardagsrummet... eller det lilla minipianot, kazoon:a. Eller för guds skull mungigan.

Vi samlar inte på instrument, trots det så är det något intresse jag tror vi alla delar här i huset och det vi har mest av här hemma. Jag och Kevin försökte tillsammans lära oss blinka lilla stjärna för en stund sen på blockflöjten. Men det gick sådär för Kevin så han gav upp. Jag å andra sidan kämpade till jag tog mig genom hela låten, and i did it. Nu ska jag bara nöta, och nöta och nöta så att den sitter. Sen så kan jag lära Kevin spela den också.

Kevin är nog mer sugen på att spela på trumpeten... jag vet dock inte vad grannarna skulle anse om det.

Kommentera inlägget här :