Vad händer när man inte är världens bästa mamma.

publicerat i Denise;
Det finns stunder då man inte orkar med att vara mamma. Precis på samma sätt som det finns stunder som man önskar att man inte köpt den där tröjan när man hade alldeles för lite pengar.

Men vad händer när man inte är världens bästa mamma längre. Det handlar nog mest om de krav du ställer dig själv som gör att du inte orkar vara mamma. Man MÅSTE inte vara världens bästa mamma hela tiden. Man måste inte kräva att frukosten är uppäten innan åtta på lördagsmorgonen för att rutinerna ska ligga i fas. Man behöver inte vara påklädd och klar, redo att gå till lekparken till klockan nio. Låt ungen vara Taikonunge en dag och slippa klä på sig och springa runt i kallingar eller trosor om den vill det. Dom är bara barn en gång, och det är lätt att vi som vuxna glömmer bort det.

Hur var vi när vi var små egentligen?
Sprang vi inte runt halvnäck någon gång?
Var vi verkligen tvungna att gå ut i dåligt väder?
Och tvingade verkligen våra föräldrar oss att vi skulle äta upp maten varje gång?


Du är inte världens sämsta mamma för att du inte orkar stå vid spisen en dag.
Eller för att du inte orkar städa eller diska eller hänga tvätt.
Om du skulle ta en sovmorgon så är du säkert värd den.


Istället för att du ser ner på allt du inte gör, så försök uppskatta det lilla du orkar med på en dålig dag.
Det händer absolut ingenting om du inte är världens bästa mamma varje dag.


Det är ingenting dom minns när dom blir stora i alla fall.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Frida:

SV: hihi, tack! :D

kram!

2:a kommentar, skriven , av Josefine:

sv: Tack så hemskt mkt det gick bra iaf hehe =)

gjort idag då?

kram!

3:e kommentar, skriven , av Zabina:

Bara, bra! Själv?=)

4:e kommentar, skriven , av Emiliaa:

tack så mycket !:)

5:e kommentar, skriven , av Zabina:

Krya på dig!

Ska nog till min pojkväns föräldrar o hälsa på..

Själv? =)

6:e kommentar, skriven , av Andjela:

Oj krya på dig!

Jag mår fint :)

kram

7:e kommentar, skriven , av Zabina:

HIhi okej =) Vad mysigt!

8:e kommentar, skriven , av ~ L I N N ~:

Ja verkligen!

9:e kommentar, skriven , av Cornelia:

åå så gulligt kort! :)

10:e kommentar, skriven , av Emiliaa:

Jo allt är bra , själv ? :)

11:e kommentar, skriven , av therese ekendahl:

sv: tack!, va roligt att du tyckte den va fin:)

kram!

12:e kommentar, skriven , av MMEELI.SE / Frisörelev:

sv: Äsch! De är ju bara en själv som ska vara nöjd:) Jag associerar (stavning vettefan?! haha) till min barndom när det gäller fjädrar, drömfångare och fåglar, detta har en speciell anledning så något av detta kommer jag tatuera in för att det betyder något för mig!:)

13:e kommentar, skriven , av Rut:

Sv; haha okej, jo den har varit bra! :)

14:e kommentar, skriven , av SNYGGASTE BLOGGERSKAN:

Svar: :)

15:e kommentar, skriven , av Fanny -Mina val, mina problem:

SVAR: Du får krya på dig!

Jo, helt okej.. :)



Kram

16:e kommentar, skriven , av felicia:

sv: ja eller hur. fast igår buggade det där jag kollar oxå.. det liksom..brusade hela tiden från deras mikar typ,ibland slutade de osv. sen blev de gråbild ibland med.. menmen de funkar ju;)

17:e kommentar, skriven , av LILITH - Borderline & mamma:

Jag är en bra mamma just för att vi äter matlådor en gång i veckan, för att jag ger mig själv sovmorgon, för att vi ibland går i pyjamas hela söndagen, för att de får titta för mycket på film. Jag lägger energin där den behövs just då och släpper på kraven om att vara den "perfekta" föräldern.

18:e kommentar, skriven , av Anneli:

Sv:Hahaha ja xD

19:e kommentar, skriven , av linn:

sv; tack så mycket! :)

20:e kommentar, skriven , av Josefin:

Riktigt bra där!

Detta ska jag säga till min mamma <3

KRAM och TACK!

21:e kommentar, skriven , av Linda ♥:

Åh, vad underbart det var att läsa den texten! Inte för att jag är en mamma, men man ska väl bli det så småningom också.



Men du har så otroligt rätt i det du skriver, man kan inte vara världens bästa människa hela tiden och man måste tillåta att det är lite stökigt ibland eller vad som helst. Underbart att du erkänner att vuxna glömmer bort hur det var att vara barn, enligt min mening Allt för ofta. Allt för ofta som barn blir missförstådda och inte får vara just det dom behöver; få vara barn, få springa runt och leka och stojja som barn ska få göra.



Du verkar vara en grym mamma och du har en väldigt fin son, ta tillvara på honom och den kontakten du har/skapar med honom under livets gång <3



Kram på dig!

22:e kommentar, skriven , av maria:

Så otroligt bra skrivet!

Många som glömmer låta barn vara barn!

23:e kommentar, skriven , av Henrik Stigell:

Helt rätt, den perfekta föräldern är den som inte alltid är perfekt! (klyschigt, haha)

24:e kommentar, skriven , av Sandra:

bra skrivet! :)

Kommentera inlägget här :