Sjukhusbesök

publicerat i Vardag.;

Jag stack iväg på ett läkarbesök för att kolla mina blodvärden samt ta reda på vad jag har för blodgrupp om något skulle hända (kan vara bra att veta har jag hört). Jag hade hoppats på att det räckt med ett stick i fingret men när det blev tal om stick i armvecket så ville jag sjunka under jorden.

För några år sedan så var jag inte ett dugg nålrädd utan denna fobi uppkom när dom vid ett annat tillfälle skulle ta blod i armvecket och var tvungna att sticka om nålen ett flertal gånger för att få blod. Så tänk er tre nålstick på ena armvecket och tre i andra. Jag grät som en bebis, så ont gjorde det! Och jag svor över hennes okunnighet.

Men nu gick det smärt och smidigt, vilket var skönt och förhoppningsvis har jag varken vitamin, jod eller järnbrist. Det hade jag däremot förra gången, vilket fick mig att bli jättetrött. Trots att jag känner mig smått döende efter sticket så känns det helt ok.

Hon som tog det den här gången var otroligt kunnig på sin sak vilket gjorde mig lugnare.

Kommentera inlägget här :