Dagens middag.

publicerat i Mat;
Jag fick komma på en lösning på mitt laxproblem med ett egetkomponerat recept med allt jag gillar i fisksmak, som faktiskt blev otroligt gott. Kevin smaskade enbart i sig "laxgrytan" och åt två portioner, och det ser jag som ett otroligt gott betyg. Potatisen där emot blev lämnad helt orörd, haha. Nu är jag så mätt att jag inte ens orkar tillreda efterrätt i form av fruktkompott och vaniljsås. Det kanske vi kan spara till lite senare ikväll om inte annat.
 


Recept:
3 laxfiléer.
5 dl Lätt Creme fraiche
3 klyftor vitlök.
Lite citronsaft.
Röd Caviar. (Stenbitsrom)
Dill
Lite senap efter smak.
En fiskbuljongtärning

 
Börja med att fräsa på vitlöken i lite olja, tillsätt lax skivad i små bitar samt buljongtärningen och häll över creme fraiche, känns det för tjockt så späd ut med vatten. Krydda efter smak med salt och peppar. (Jag använde mig även av lite citronpeppar.)
Låt detta koka upp till laxen är helt genomkokad. Tillsätt en till två tsk Röd Caviar, lite dill och även vanlig senap om smaken känns svag.
 
Servera kräftstjärtar  och citronklyftor, stenbitsrom och potatis till. Yummi.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sandra:

Det där både lät och såg smarrigt ut! Måste prövas så fort lax inhandlats! :)

Svar: Do it! :) Jag gillar typ inte laxsmaken längre sedan jag blev gravid. Men den här "såsen" lindrade den starka laxsmaken så den blev ätlig!
Kram!
Denise

2:a kommentar, skriven , av anna:

Ser väldigt gott ut, kram

3:e kommentar, skriven , av Mathilda:

Tack för tipset, ska nog göra något liknande imorgon :)

Svar: Ja gör det ! :D
Denise

Kommentera inlägget här :