Din lamaste ursäkt.

publicerat i Denise;

Haha, dog smått när jag såg denna bilden på facebook för någon dag sedan. Jag tänker lite extra på en nära vän som alltid sa "Alltså, jag kan inte ses idag, min mormor har bett mig passa hennes kaktus, så jag måste kolla när den växer" - när hon inte orkade med att umgås. Så det här var en typiskt sån kommentar.

Jag har själv börjat köra med kaktusrepliken när jag inte orkar träffa någon av mina vänner. Alltså, mina närmaste vänner som fattar att jag bara drygar mig men att vi gärna kan ses en annan dag. Med andra ord så kör jag inte med den varianten varje gång. Men funderar starkt på att köra med den som bilden visar i fortsättningen. Som oftast när man har barn skyller man på dem. Men det kan man ju inte göra varje gång man inte orkar göra något, och det genomskådas ganska snabbt...

Har ni någon lam eller rolig ursäkt ni brukar köra med?

Kommentera inlägget här :