Konsten att kväva sitt skratt.

publicerat i Denise;
Kvällen spenderade jag först i soffan framför Allt för sverige med Kevin. Klockan nio skickades han i säng med tanke på att han har sovmorgon imorgon till halv nio och därför inte behöver stressa lika mycket till skolan som vanligt. Han somnade nog ganska fort vill jag tro. Själv har jag legat och pinat mig själv med helgens extremt underhållande avsnitt av Gäster med gester på SVT-play.

Låg och verkligen kved över att inte kunna asflabba åt gesterna och orden som kom ut ur deltagarnas munnar. När jag sedan i ren panik inser att jag är så panik-kissnödig och att jag samtidigt gör ett misslyckat försök att pausa programmet på datorn samtidigt inser att jag snurrat in mig i datasladden och mitt försök i att ta mig upp ur sängen ger ett enormt tryck på kissblåsan att paniken blev ett faktum. Som ett barn fick jag hålla mig samtidigt som jag vaknade in i badrummet och tryggt kunde utföra mitt behov.

När jag sedan kissat klart och tittar mig i spegeln så ligger mascaran betydligt längre ner än vad den bör under ögonlocket och än en gång brister jag ut i asgarv då jag minns att Andreas brukar säga att jag liknar bröderna i björnligan så fort mitt smink runnit det minsta.

Ja, det har helt enkelt varit en underhållande kväll, även om jag försökt hålla den underhållande enbart för mig själv då resten av familjen somnade innan nio.
 

Kommentera inlägget här :