Lek och fika.

publicerat i Kevin 6 år;
Efter skolan så ville jag absolut inte gå hem direkt. Jag tycker så synd om Kevin som måste stå ut med mig som gravid och världens sämsta mamma att jag kunde åtgälda lite av det vi missat pga min orklöshet genom att göra något lite aktivt och kul som passar honom. Så idag drog vi till lekplatsen vid coop där han lekte i närmare en halvtimme. Synd bara att han var ensam i lekparken under hela vistelsen. Men folk har uppenbarligen ett liv och har barnen på dagis och skola om dagarna, och Kevin var ganska nöjd med att vara ensam också.
 
Efter lek och bus ville Kevin givetvis fika. Men fikat på Wayne's coffee är så satans dyrt att vi tillslut valde att gå in på coop och handla fika istället. För nästan samma pris som en kaka och läsk kostar på wayne's fick vi en ordentlig fika för två på coop istället. Och den kunde man tillock med ta hem och fika här hemma. Omnom.

Så nu är vi i full fart med att svulla i oss semlor.
(Det är sjukt - på vägen hem så kallade jag semlan för mussla, nässla och gud vet vad glömde helt och hållet bort vad det riktiga namnet på bakelsen var, haha. Kevin skrattade så han grät åt mina ord, börjar jag bli förvirrad eller?!)
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Riccie:

Å hjälp! Vad akut sugen ja blev på semlor nu!!! Men att få tag i de från sängliggandes känns aningen hopplöst... Attans!!

2:a kommentar, skriven , av Sotnosen!:

Låter som en betydligt roligare dag än här!!! :-)

3:e kommentar, skriven , av anna:

Hahaha...ja ibland är man bra glömsk. Visste inte att det fanns semlor

Kommentera inlägget här :