Min snöflinga.

publicerat i Kevin 6 år;
Alla som känner till Kevin vet att han är enormt duktig på att lägga mönster och på att forma bilder med hjälp av pärlor och pärlplattor och av fantasin som verktyg. Redan som treåring hade han mönsterkännedom och såg om något mönster utmärkte sig eller låg fel. Jag vet inga andra barn som treåringar kunde peka ut ett avvikande mönster, och de nämnde detta flera gånger på dagis om hur duktig han var.

Så nu har han fått en uppgift, då hans senaste konstverk direkt från huvudet var så himla fint. Så i morgon så ska jag låta Kevin sitta ner och göra massa pärlplattor i detta mönster (jag sköter strykningen, det enda jag är bra på) så ska vi pynta lägenheten när det närmar sig advent.

Mammas duktiga kille.
 

Himla bra jobbat av en sexåring om du frågar mig.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sandra :

Åh vad fint! Vad duktig Kevin är!:) Sådär skulle knappt jag kunna göra haha.

2:a kommentar, skriven , av Riccie:

Vilken talang han är din pojk =)
Kanske gömmer det sig en stor konstnär eller geni i den lilla kroppen =)

Kommentera inlägget här :