Mödravårdscentralen.

publicerat i Gravid;
Idag var vi på mödravårdscentralen som sagt.
Jag väger för tillfället 67,2 så vikten går uppåt väldigt sakta men säkert nu i slutet. Me like, då blir det inte lika mycket ångest sen när man väl fött barn, haha. Jag trodde nästan med all säkerhet att jag skulle väga över sjuttiobläcket nu. Kollade på kurvan idag också, för första gången under hela graviditeten, och den ligger strax under mittenlinjen. Tack gode gud för det. Jag var mest nervös över att behöva föda en dunderklump.

Sen lyssnade jag på vad hjärtljuden låg på, och de ligger runt och strax över 150 och har gjort hela tiden, vilket ändå tyder på att det är en tös i magen. Så nu kan jag snart börja koppla av de tankarna helt på att det mot förmodan skulle vara en kille. Kevins hjärtljud låg som sagt på 136-139 genom hela graviditeten. Så där visste jag med säkerhet näst intill att det var en pojke.

Skönt att få det bekräftat lite mer i alla fall.
 
Nu ska jag tillbaka till mödravårdscentralen igen den 10:e december... kan inte fatta att det är december redan nu i helgen.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anna:

Vem vet du kanske inte behöver gå dit den 10:e;-) kram

Svar: Hahaha, håll tummarna för mig Anna ;)
Denise

Kommentera inlägget här :