Svettlana.

publicerat i Denise, Gravid;
Har fått såna otroligt hemska svettningar om kvällarna förhoppningsvis nu i samband med graviditeten bara. Känns som kroppen upptar fem grader extra och svetten bara dryper om mig. Ni vet som när man har feber och svettas av den anledningen, som när man fortsättningsvis reser sig upp ur sängen så ligger kroppskonturerna kvar i en svättmassa på lakanet? Hur som helst - svettmassan är jag. Städade idag och dammsög ett rum, paus i en kvart, fortsatte med ett rum, paus i en kvart för att jag blev så blöt. Helt sjukt!
 
Duschade kallt ikväll - (så på köpet av det lär jag få stå ut med en hiskligt jobbig förkylning som kommer hålla i sig till beräknad förlossning) men detta enbart för att stoppa svettningarna och få ned kroppstemperaturen. Funkade det? Nix! Ligger i BH och trosor och toksvettas. Letar kalla punkter på kuddar och på täcket men kan inte förstå hur jag ska sluta svettas. Klimakteriekossa AB.
That's me at this point.
 
Hade gärna bjudit på en bild från nu om det inte vore så att jag var halvt näck.
Men den otroligt vackra webcam-bilden är i alla fall från tidigare idag.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sandra:

Åh vad jobbigt med såna svettningar! Sådär får jag också ibland, inte så jätteofta men det kan komma helt från ingenstans och det spelar ingen roll hur kallt det är i lägenheten, kan endå svettas som en gris ibland. Himla jobbigt!

Woho, där kom det ju en bild endå. Du ser som söt-trött ut! :p

Svar: Haha det kortet togs på morgonen, eller förmiddagen i alla fall. Då hade jag lite mer energi med tanke på att jag skulle till barnmorskan och hade sminkat ungefär fyra lager av brunkräm ;) haha. Efter badet igårkväll var jag inte lika "söt-trött" längre.
Ja svettningarna är enormt jobbiga! Usch. Jag hoppas att det enbart är i samband med graviditeten =P

Denise

2:a kommentar, skriven , av Emelie FOTO:

vilken fin blogg :)

3:e kommentar, skriven , av Sandra:

Haha! Hursom, vi har all rätt i världen att vara trötta, vi bär ju trots allt på ett liv som suger åt sig all vår energi, så vi har en bra ursäkt. ;)

Jag är rätt så säker på att det har med graviditeten att göra, hormoner och massa galenskap som pågår med kroppen under en graviditet. Men vi får väl se om det avtar efter förlossningen! :p

Kommentera inlägget här :