Utflykt med skolan.

publicerat i Kevin 6 år;
Det spöregnar ute för tillfället, som det säkert gör på många andra platser i Sverige ikväll.
Jag blir smått konfundersam över morgondagen då Kevin ska vara ute med skolan hela dagen, på Naturskolan. Själva grejen att han är ute är inte det som gör mig konfundersam, utan det handlar om kläderna han ska ha på sig. Då de troligtvis kommer vara ute i alla fall femtio procent av dagen så är det bra om han har sin regnoverall utanför sina termobyxor och sin dunjacka. Men frågan är om han kommer acceptera att se ut som en michelingubbe. Som barn lyssnar man inte alltid till vad föräldrarna tycker är bäst, utan mer till hur man ser ut. Och Kevin börjar redan nu bli "fåfäng" och accepterar inte alltid de klädförslag jag kommer med. Vilket i sin tur resulterar i en förkylning med all säkerhet.

Hur som helst, imorgon blir det en tidig dag till skolan vilket betyder tidig dag i säng för min del också. Redan klockan sex måste jag ställa mig och koka varm oboy till Kevin, förbereda mackor och frukt i ryggsäcken och se till att han i alla fall får i sig lite frukost innan skolan.

Fullt ös, medvetslös direkt på morgonkvisten.
But I like it.
 

Kommentera inlägget här :