En tanke.

publicerat i Värt att tänka på.;
Jag läste en artikel på expressens hemsida nyligen om en femtonårig pappa i stockholm som tvingades snatta för att ha råd med mat till sitt barn. Han påstod att de inte hade det bra ekonomiskt och att mamman och barnet bor hos hennes föräldrar för tillfället.

Jag fick bara en sådan klump i halsen efter att ha läst denna artikel. Det hade lika väl kunnat vara jag som snattade för att få mitt liv att gå ihop. Mina förutsättningar såg inte så mycket bättre ut än deras, men mina föräldrar hjälpte mig verkligen på fötter, lät mig gå klart skolan och skaffa mig ett jobb.

Jag är bara ledsen över att alla inte har samma förutsättningar, trots att vi bor i samma land.
Men en sak är säker. Varesig man har råd eller inte så gör man vad som än krävs av en för att ens barn ska må bra.
 
Jag har svårt att tycka att den här killen gjorde fel, trots att vi alla vet att det är etniskt fel.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Evelina:

Håller med dig här!

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Fy vad tragiskt...känns som att med tanke på att de inte verkar ha nåt stöd så kommer dom troligtvis inte klara det

Kommentera inlägget här :