Egentid

publicerat i Denise;
Då blev det knäpptyst här hemma.

Alla barn har åkt hem. Kevin och Andreas gick upp på utsikten för att rigga ljus för en kommande aktivitet för Andreas imorgon och här sitter jag - ensam och myser av tystnaden. Man är verkligen inte bortskämd med egentid. Det är så illa ibland att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Jag vill så mycket - men det blir oftast bara att man blir apatisk och inte orkar med någonting. Det är nu jag ska passa på att bada och pyssla om mig själv, eller ringa någon kompis som jag annars inte pratar med, eller gå ut och fika och passa på att vara fri - Istället sitter jag här och gör - ingenting?

Men jag gillar det också. Det är mysigt att för en gångs skull göra - ingenting.
 
Bebisen har varit helt rabiat idag. Hon har hickat flera gånger och blir förbannad på hickan vilket resulterar i en arg bebis i magen. Måttligt irriterande när hon har boxningsmatch med min kissblåsa. I och med hickan som hon haft så har jag fått en ihållande halsbränna, så jag har tuggat massa Gaviscon, det är tur att dem är goda i alla fall, haha.
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Rebecca:

Förlåt för sent svar,
men tack så mycket, den är hur mysig som helst! :D

2:a kommentar, skriven , av Julia - Livet som en hobbyfotograf ♥:

sv: jag skummade mjölken innan... ;) ♥

3:e kommentar, skriven , av Julia - Livet som en hobbyfotograf ♥:

Sv: jaa, jag tänkte det först men sedan så tänkte jag "det går säkert lika bra med en sked".. Hahaha, det gjorde det inte ♥♥

4:e kommentar, skriven , av Anna:

Egentid är underbart. Jag är väldigt beroende av det

5:e kommentar, skriven , av Fanny:

Egentid tkr jag betyder det ibland :p Att man inte gör någonting, haha!

6:e kommentar, skriven , av Elin:

Alltså ursäkta mig . MEN HUR FAAAAAAN KAN DU TYCKA GAVISCON ÄR GODA?!?!?!? Jag fick en av min svärmor för några månader sen. Höll på att börja gråta. Sen hade jag inga hemma och hade fått en av henne som jag tog nyss. FYFAN. Stod o hoppade inne i köket och nästan grät. Fy jävlar vad äckligt...

Kommentera inlägget här :