Fortsatt sjukskriven.

publicerat i Denise, Gravid, Kläder;
Nu är jag fortsatt sjukskriven till den elfte november. Fuck my life.

Nog för att det är sjukt bra att det finns läkare som tar mig seriöst. Men jag är så sjukt trött på att bara vara hemma. Så sjukt trött på våra fyra väggar och på att inte ha möjlighet att jobba. Det var nästan så jag hoppats på att min sjukskrivning inte skulle gå igenom och att dem skulle vara glada för att jag kom till sjukhuset just idag, för just idag behövde dem någon som kunde stämpla papper fram till december. Men icke. Jag fick istället en stämpel som intygar att jag är fortsatt sjukskriven och helt avsatt från allt arbete.

Som plåster på såren så gjorde jag något som jag absolut inte behöver göra på något år. Köpte bebiskläder. Femhundrakronor åt helskotta, brutet löfte om att inte köpa ett enda barnplagg till (det här var dock mitt första köp av barnkläder, annat än på second hand), men två nya sommarklänningar rikare, en dreggellapp och två par ullstrumpor.
Jag-kunde-bara-inte-stå-emot.
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emily:

Åh, vilka underbart söta klänningar. :)
Har själv sagt att vi inte ska köpa några kläder till bebis, då vi har 11 kassar med bebiskläder i förrådet. Men jag är så sugen. Kan inte låta bli att gå och titta och känna på små bebiskläder när jag går in i en klädesbutik :)

Förstår din trötthet med att vara hemma. Har varit det sen augusti och jag håller på att bli knäpp. Med tanke på att vi inte har någonting alls i denna byn. Måste in till stan 2½ mil härifrån för att göra ngt.. och ibland har man inte lust att betala för bussen.. :(

Kram

2:a kommentar, skriven , av sara:

Fin blogg! Svara gärna på två frågor om mig, vid rätt eller närmast svar vinner en länkning hos mig! Kram

3:e kommentar, skriven , av Sara Björk:

Så söta klänningar =)

Svar: Tusen tack Sara!Ibland är det riktigt svårt att stå emot köplusten ;)

Kram!
Denise

4:e kommentar, skriven , av anna:

Fördtår att det e tråkigt att va hemma men du måste ta hand om dig. Kram

5:e kommentar, skriven , av Erika - Mamma Till Tino & Gravid:

gud vilka söta klänningar!
till vilket datum är du beräknad?

Härligt att ha hittat ännu en blogg att läsa :)
Hoppas att allt är bra trotts omständigheterna!
Kram

6:e kommentar, skriven , av Malin:

Åh vad söta klänningar! Vill också ha en tjej som man kan köpa söta saker till :-)

Får jag fråga varför du är sjukskriven?

Kommentera inlägget här :