Hur reagerar din chef?

publicerat i Värt att tänka på.;
Min kusin berättade den skönaste reaktionen ever från en chef - när han får veta att en anställd snart ska bli förälder.

Min kusin har fått veta att han ska bli pappa och känner en skyldighet att meddela chefen det hela. Han går in till chefens kontor och sätter sig och småsnackar lite och smäller fram nyheten om att han ska bli pappa.
Chefen i sin tur stirrar på min kusin och får fram; Du vet att den här ungen är din då va?
Min kusin skrattar och förklarar att hans fru är lika förväntansfull som honom och att de längtat i flera år efter ett barn.
Men ungen är din, fortsätter chefen.
Ja men visst, klart den är - skrattar min kusin - fortfarande ovetande om vad tusan chefen snackar om.

Ja men se det så här, fortsätter chefen. Du går på en tågperrong och får syn på en betalmaskin med choklad. Du stoppar i ett mynt och förväntar dig att få din chokladbit på en gång. Men den här betalmaskinen är enormt seg och den tar nio månader på sig att producera en chokladbit, men när den väl kommer ut så är den perfekt. Men nu till avslutet - ser du nu chokladbiten som din eller som maskinens?

Tystnad uppstår...
 
Så kvinnor, vi är bara maskiner.
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emily:

HAHA, vilken reaktion och snygg jämförelse ;)

2:a kommentar, skriven , av Fanny:

Ska man skratta elr gråta? xD Kör på en blandning för det är j*****t dåligt sagt men låter nästan som ett skämt så ...

3:e kommentar, skriven , av Anna:

Men seriöst, e d på riktigt. Vilken idiot

Kommentera inlägget här :