Summering av graviditeten.

publicerat i Gravid;
Känner mig för tillfället som världens annorektiker som kräks efter varje måltid.
För min del är detta beteende dock inte frivilligt. Men just nu kan jag varken äta frukost, lunch eller middag utan att få upp i alla fall liten del av det. Jag mådde otroligt illa på hemvägen från skolan och det första jag gör när jag sätter fötterna innanför dörren igen är att spy (jag hann fram till toaletten). Det var en himla otur att jag drack ett helt glas med äppeljuice då det sura i äppeljuicen inte smakar rena drömmen på returen.
 
Så låt mig summera denna graviditet so far:

I början, vecka 4-13
Enorma smärtor i bröstet då de växte från storlek 70 A- 75 C under kort tid,
Illamående men utan att spy för det mesta.
En sjukt stor mage redan i vecka nio.
Ett temperament och humör som inte var att leka med.
Början på enorma cravings efter salt och kebab.
En viktuppgång på ca fyra kilo.
 
I mitten, vecka 14-22.
Spydde som en kossa fram till vecka 18 ungefär.
Käkade järntabletter som jag fick diarré av.
Halsbränna.
Foglossning.
Ryggvärk.
Sjukskriven.
Inga humörförändringar.
Fortfarande enorma cravings efter Kebab och salt.
 
Nu, vecka 22- 30 (på söndag går jag in i vecka 30)
Spyr som en kossa efter varje måltid.
Halsbränna så att jag konstant knaprar på Gaviscon.
Nya järntabletter som förhoppningsvis fungerar bättre.
Sjuka smärtor i bäcken, rygg och midja.
Bebis får inte längre plats i magen utan sparkar ihjäl sig från morgon till kväll.
Läckande bröstmjölk AB.
Sömnlösa nätter.
Sömnlösa dagar.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av ♥ Camilla - med liten i magen!:

Ååh va söt du är! Du låter ju som en riktigt gravid-vinstlott ;D Så roligt att du har ett sug efter kebab, för mig äre donken (big mac o co. och mcflurry smartis) som gäller xD

Du, försök få i dig banan om du tycker om det och drick kolsyrat vatten! Inte världen godaste men det finns typ inget bättre att spy upp än banan, känns knappt! (Tror man måste va/ha varit gravid för att kunna snacka spyor på detta vis xD)

2:a kommentar, skriven , av Magge:

då blir det svårt o följa rådet med sex undr graviditeten,för säden får det til o mjukna o sätta igång o underlätta födseln.?då delar ni inte rum längre eller kan mysa om du inte kan sova o mår så bra?

Svar: Allt fungerar jättebra förutom att jag måste sova i en egen säng för tillfället. Men det förväntas gå över så fort lillan har tittat ut :)
Denise

3:e kommentar, skriven , av Emily:

Oj har dina bröst redan börjat läcka? Är glad att jag slipper det (än så länge). När jag ammade min dotter så kunde jag gå runt med såna mjölkuppsamlare innanför BHn, då jag läckte otroligt mycket. Hade hela frysen full med bröstmjölk. Haha

Sen det där med illamående och kräkningar fy, jag lider verkligen med dig. Jag hade det från vecka 5 - v 23 typ. Kunde inte öppna kylskåpet, dricka vatten, äta, känna dofter, åka buss/bil/tåg utan att kräkas. Fruktansvärt!
Jag hoppas det går över snart för dig!

4:e kommentar, skriven , av anna:

Usch å fy:-( låter precis som min andra graviditet. Försts vsr helt okej och andra var typ en mardröm. Hur var din med Kevin.kram

Svar: Min graviditet med Kevin gick obemärkt förbi förutom de sista veckorna då jag svullnat upp som en vattenballong och inte orkade gå i backar. Annars märkte jag knappt av att jag var gravid. This time - tvärt om ;P
<3
Denise

Kommentera inlägget här :