Tid att fundera.

publicerat i Denise, Kevin 6 år;
Det blev kebab. Både för mig och Kevin på stans bästa kebabhak.
 
Det var precis vad jag behövde för att orka till middagstid. En stor, alldeles för fet kebab. Men det sägs ju att kebab är det nyttigaste i onyttighetskedjan man kan få i sig. Så något positivt ger det väl.
Efter maten gick vi och lekte i den nya stadsparken. Ett stort nät ska man klättra upp i så man sju meter senare når toppen. Livsfarligt för flera barn. Men mitt tycktes klara det utan den minsta antydan på olycka.

På vägen hem tog vi vägen förbi djuraffären och såg världens sötaste guldhamster. En vit. Trodde helt seriöst att det var en råtta först, och jag som haft två guldhamstrar innan borde verkligen se skillnad. Men den här var magiskt vacker. Hundratio kronor och han skulle bli vår. Givetvis skulle startkittet med bur, spån, hus, mat och hamsterbomull gå på ett helt annat pris, så närmare åttahundra och han skulle bli vår.

Nu behöver jag bara tid att fundera.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Tuuli:

Du är så otroligt fin!<3

2:a kommentar, skriven , av Lotta, klädtokig småbarnsmamma!:

Mmmm kebab... Vad sugen jag blev! =)

3:e kommentar, skriven , av anna:

Ja man behöver ju fundera lite innan man köper djur.
Gott med kebab, passa på å ät nu;-) kram

4:e kommentar, skriven , av Emily:

Åh, hade med en hamster när jag var liten. :)
Men dom är ju ganska tråkiga djur egentligen, eller? Kanske bara min, för den ville bara bitas :P

Kommentera inlägget här :