Allt för mycket för en mossig hjärna.

publicerat i Denise, Kevin 6 år, Vardag.;
Jag är så himla nojig över att glömma bort saker. Alla som varit gravida vet att man får en "trögare" hjärna som inte kan ta in fullt lika mycket information som vanligt. Som bara en avvikande sak i min planering blir jättesvår att komma ihåg. Jag har glömt bort både läkartider, tider på mödravården, tandläkartider och så vidare.

Att Kevin börjat skolan och ska ha med sig saker dit gör inte min vardag lättare. Och något som gör det otroligt jobbigt just nu är att vi titt som tätt får nya läkartider, sjukhusvistelser och massa datum att hålla reda på.

Igår fick jag papper om att jag ska gå och ta cellprov - visserligen är det i slutet av nästa månad.
Men som sagt varje vecka är det bad i badhuset för Kevins del. Det är skogspromenader som kräver picknick, det är gymnastiklektioner en gång varannan vecka och på det så är det läkarbesök för Kevins del. Det är besök på mödravården och besök hos sjukgymnasten samt en ny läkartid allt från och med nästa vecka och två veckor framåt. 

Förstår ni att man blir trött på sig själv för att man inte har koll på vad det är för datum och man inte införskaffat sig en kalender. Och det är bara jag som måste komma ihåg allt i huvudet med min mossiga hjärna.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Elin:

Men du, får man göra cellprov när man är gravid ? :/
Och sen, bara för att jag är så snäll, kan jag tipsa dig om världens snålaste tips. Haha.
På hemköp(kanske alla mataffärer), i slutet av året delar de ut kalendrar. Jag snodde en förra året i november, den har varit min bästa vän det här gravida året kan jag lova !
Så är det en spalt för varje familjemedlem. Helt jävla asbra ! :D

2:a kommentar, skriven , av Ninni - Vimsiga mamman:

jag var sjukt snurrig i huvudet när jag var gravid... går ju inte att kontrollera =/

3:e kommentar, skriven , av Mathilde:

stackare. =D

4:e kommentar, skriven , av Lottiz:

Den där gravidhjärnan känner jag igen, dessvärre övergår det till amningshjärna sen och sen slutar det aldrig ;-) Almenackan är min bästa vän.
Cellprov får du föressten inte göra som gravid. Ett tips är att göra det i samband med efterkontrollen sen, gjorde jag, tå flugor i en smäll liksom.

Kommentera inlägget här :