Den omöjliga frågan.

publicerat i Kevin 6 år, Värt att tänka på.;
Det finns massa omöjliga frågor som inte går att svara på. Exempelvis, finns Gud? För vissa finns han - för andra finns han inte. För vissa är det en plats och för andra är det en tanke. Ni förstår poängen.

För några dagar sedan promenerade jag och min pappa ut i garaget där det stod en stor kasse av mina gamla barnböcker som jag skulle läst till Kevin när han var mindre men som under separationen mellan hans pappa och mig blev stående i mammas och pappas garage under närmare fem år. Jag sollade ut favoriterna som jag själv hade som barn och tog med mig så många jag orkade bära hem till oss. Förutom sångböcker och "kännaböcker" som kommer gynna lillasyster mer än Kevin så fanns det även en bok som var min absoluta favorit, "Så funkar du".

Kevins intresse kring boken tändes också ganska snabbt och nu under några dagar så har vi läst om bland annat kroppsdelar, genetiska drag och om hur allt vi kan ta på är uppbyggt av celler och atomer. Varav Kevin ställer följdfråga kring detta ämne om Atomer och frågar "Är skuggor uppbyggda av atomer?"

Jadu, det finns som sagt frågor som inte går att svara på. Om någon där ute besitter ett svar på frågan får ni jättegärna skriva ett konkret och pedagogiskt svar som jag kan läsa upp för min son. Detta var nämligen en fråga som inte google hade svar på heller. Om inte...
... så får jag helt enkelt se mig själv besegrad av min överman.
 
 
 
Just nu har vi lagt ifrån oss frågeboken och Kevin fokuserar istället på Radioapans uppgifter medan jag har sprungit omkring i lägenheten och gjort något som jag ansett varit städning. Men när jag tänker efter så har jag inte fått så mycket gjort alls faktiskt.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av amanda:

intressant blogg! :)

btw, har frågestund på bloggen, ställ gärna några frågor! :)

http://www.nattstad.se/amandas%C3%A4%C3%A4v?id=4022129

2:a kommentar, skriven , av Lottiz:

Vilken smart liten gosse. Jag skulle nog svara nej på denna frågan, men har egentligen ingen aning. Tänker iaf som så att en skugga uppstår av ljuset och inte är något ämne eller vad man ska säga. Men som sagt har ingen aning ;-)

Kommentera inlägget här :