En hund med svans.

publicerat i Vardag.;
Kottar och trasiga bollar fyller just nu hela lägenheten.
Jag har plockat bort lite för hand men inser att det är meningslöst då vi får tillbaka henne i morgon igen. Måste dock säga att hon är världens mest förtjusande sällskap som morrar så fort någon öppnar porten och närmar sig vår ytterdörr. Ibland blir hon så förbannad att hon skakar för jag tvingar henne hålla sina aggressioner inne. Men hon är hur bra som helst med Kevin som för övrigt tror att Disa är hans nu. Jag kan utan att bli orolig koppla henne utanför Kevins skola och gå in och hämta Kevin, trots att massa barn samlar sig runt henne. Hon är verkligen jättelugn och otroligt barnkär.

Om jag någongång i framtiden (troligtvis inte) ska skaffa hund så ska det vara en Disa ras.
Någon som vet vad det är för ras?
Jag får nämligen massa frågor om det hela tiden... och vet inte riktigt vad jag ska svara.
"En hund med svans?"
 

Kommentera inlägget här :