Först. Sen. Senare. Och till sist.

publicerat i Denise, Mat;
Först var jag tvungen att handla. Sen var jag tvungen att diska. Sen var jag tvungen att hänga tvätt. Sen var jag tvungen att laga mat. Så först nu står maten på plattan och inväntar kokning. Doften av öl sprider sig i lägenheten och jag var tvungen att smaka en tesked av ölen utspedd i närmare en och en halv liter vatten innan den nått koktemperatur, och fan va gott. Precis som sjömansgryta ska smaka. Det är dock första gången jag gör den med malet nötkött. Men det blir spännande det också.

Nu kurrar min mage ordentligt med tanke på att jag (omedvetet) skippade lunchen. Så lite middag och mys efter maten sitter inte helt fel heller.

Vet ni vad som garanterat får er att gråta förresten?
Ett bra recept på en gråtkvart är:
Tre lökar en kniv.
Vad ni väljer att göra med löken och kniven är upp till er. Jag valde att skära tre lökar i skivor och sedan steka på dem, och uppenbarligen var det sorgligt nog. Så en garanterat sorglig kväll har ni framför er om ni utövar detta.


Vi har en kastrull på fem liter som jag råkade fylla till bredden. Synd att vi inte hade en på tio liter hemma.



Kommentera inlägget här :