Lite onsdagsbabbel.

publicerat i Denise, Gravid, Kevin 6 år;
Är precis hemkommen från mödravården. Det var ett snabbt men intensivt möte idag vilket gav mig information om hur viktigt det är att jag tar rätt järntabletter. Mitt järnvärde ligger just nu på 107 och bör ligga på minst 117. Så idag efter mitt tandläkarbesök så ska jag gå direkt ner till apoteket och inhandla rätt tabletter.
 
Kevin är verkligen jättestolt över hur bra hans besök i badhuset gick igår och kan nästan inte prata om något annat. Han som tidigare varit lite rädd för vatten stod igår och tvättade håret alldeles själv utan klagomål. Ibland känner jag mig som en dålig mamma som inte spenderat mer tid i badhuset med Kevin. Hade vi gjort det tidigare så hade säkert vattenfobin övergått tidigare. Men samtidigt så var han dödsrädd för vattnet när vi var vid skara sommarland för några år sedan - så efter det så har vi tagit det lite lugnt på just vattenbiten.
 
Nej. Nu ska jag gå och vila. Det har varit alldeles för mycket att tänka på nu på morgonen att energin har gått ur mig. Så en powernap på det här så är jag fit for fight igen sen. I hope.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anna:

finns ju flera olika sorters järntabletter jag fick dock upp miott järn bäst genom att dricka blutsaft

2:a kommentar, skriven , av William & Louise:

det är bra att han börjar komma över vatten:D men ta det lgunt^^ det är normalt att vara rädd;3 och du är en bra mamma^^

SV; vi hade det supert:D

Kommentera inlägget här :