Liten inblick i skolan.

publicerat i Denise;
Jaha. Då har jag precis fått känna mig lite mer vuxen än jag tidigare gjort. Jag har nämligen fått vara med på första Föräldramötet i skolan vilket uppenbarligen är en stor grej när man samlar vuxenpoäng. Jag har fått lära mig mer om vilken teknik pedagogerna använder sig av vid att lära sig läsa och bokstavera ord, lära sig räkna och multiplicera. Lärt mig en massa om hur deras dagar ser ut mer ingående och i vilka böcker de arbetar i. Och för att inte glömma Bornholmmetoden.
 
Jag fick träffa rektorn som glatt berättade om hur statistiken på skolan ser ut och sett ut under de närmsta åren. Fick vetskap om vilka skolsyster, kurator och elevstödjare var - något som jag inte hade en blekaste aning om tidigare. Om jag är nöjd med val av skola? Eh... ja? Jag har inte upplevt någonting själv eller med Kevin som fått mig att reagera. Även de äldre barnen i högstadiet är mer hjälpsamma än vad jag var i den åldern när jag gick i skolan för några år sedan.
 
Mina vuxenpoäng sjönk dock när jag gick till apoteket och hon i kassan kastade ut orden,
"Jag hade aldrig gissat att du var mamma!"

- Nej du är inte ensam...
 

Bara för att förtydliga och för att påminna mig själv, jag ÄR mamma.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av P A W O L I N A - 15 år och gillar att teckna!:

Porträtt-tävlingen är avslutad, ta en titt om det blev du!?

Kommentera inlägget här :