Morgonstress.

publicerat i Denise, Kevin 6 år;
Stress, stress, stress.

Jag får näst intill panik på morgonen när Kevin ska vara på skolan tjugo minuter innan skolstart. Skolstartstiden passar mig utmärkt då jag vet att jag alltid är klar till dess. Men nu... Gaah, jag blir vansinnig på mig själv. "Tjatmamma" har fått en ny beteckning. "Ät upp", "Skynda dig", "Vi har inte tid att slappa nu!"

Kevin bara suckar. Han anser att han kommer hinna och att han kommer vara på skolan innan klädracet börjar. Jag anser tvärt om. Kevin ska nämligen iväg till badhuset och dem krävde att de skulle ta en tidigare buss till min förskräckelse. Men det kommer säkert gå jättebra - men det är bara vägen dit som är jobbig. Men jag får vänja mig...
 
God morgon, helt enkelt.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anna:

Du är inte ensam om att vara en tjat mamma på morgonen

Kommentera inlägget här :